کوالکام اسنپ‌دراگون Wear 3100 چیپ‌ست جدید ساعت‌های هوشمند

0
1996
کوالکام اسنپ‌دراگون Wear 3100 چیپ‌ست جدید ساعت‌های هوشمند

شرکت کوالکام نزدیک به یک سال و نیم پیش از چیپ‌ست Wear 2100 برای ساعت‌های هوشمند رونمائی کرد که از آن تا به امروز در ده‌ها اسمارت‌واچ مختلف از برندهای گوناگون از Watch Style و Watch Sport گرفته تا هواوی واچ 2 پرو و ایسوس زن‌واچ 3 استفاده شده است. این شرکت امروز پس از گذشت‌ ماه‌ها از رونمائی Wear 2100 از نسل جدید این پروسسور یعنی Wear 3100 رونمائی کرد که تغییرات مهمی را به خصوص در زمینه مصرف باتری به نمایش می‌گذارد. در Wear 3100 بسته به استفاده و نوع سخت‌افزار نزدیک به 4 تا 12 ساعت بهبود در مصرف انرژی نسبت به Wear 2100 دیده می‌شود که برای دارندگان و سازندگان نسل بعدی این ساعت‌ها، خبر مهمی به حساب می‌آید.

کوالکام اسنپ‌دراگون Wear 3100 چیپ‌ست جدید ساعت‌های هوشمند

نگفته پیداست که رقم دقیق صرفه‌جوئی در مصرف انرژی این پروسسور از یک مدل به مدل دیگر و با توجه به نوع سخت‌افزار و استفاده کاربران متفاوت است اما به طور میانگین با مصرف انرژی بسیار بهینه‌تری نسبت به گذشته روبرو می‌شویم.

به گفته کوالکام یک ساعت هوشمند نمونه با باتری 450mAh و مجهز به پروسسور اسنپ‌دراگون ویر 3100 می‌تواند با وجود روشن بودن دائم GPS و سیستم مانیتورینگ ضربان قلب تا 15 ساعت دوام داشته باشد که این دوام بالا را بیش از همه چیز به آنچه تجربه ورزشی شخصی‌سازی شده یا Personalized Sports Experience نامیده می‌شود مدیون است. استفاده از ساعت به صورت سنتی و کلاسیک و بدون قابلیت‌های هوشمندانه آن، دوام باتری را به طرز ویژه‌ای افزایش داده و به نزدیک به یک هفته می‌رساند.

Wear 3100 از پردازنده کمکی یا اصطلاحا کو-پروسسور جدیدی به اسم Qualcomm QCC1110 برخوردار است که برای انجام فعالیت‌های فوق کم مصرف در کنار پردازنده اصلی عمل می‌کند. در ساختار این پردازنده کمکی از آنچه موتور یادگیری عمیق نامیده می‌شود استفاده شده که برای انجام کارهای کاستومی نظیر تشخیص کلمات کلیدی به‌کار می‌رود.

کوالکام اسنپ‌دراگون Wear 3100 چیپ‌ست جدید ساعت‌های هوشمند

اطلاعات در مورد ویر 3100 تا به اینجا همگی خوب و هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد اما با بررسی مشخصات پردازشی این چیپ‌ست، اوضاع به همین خوبی پیش نمی‌رود چرا که Wear 3100 از همان چهار پردازنده ARM Cortex-A7 حاضر در Wear 2100 برخوردار است که در مقایسه با چیپ‌ست‌های موبایلی می‌توان آن را با Snapdragon 210 مقایسه کرد. 3100 قابلیت عرضه با یا بدون اتصال LTE را دارد و در صورت حضور در یک اسمارت‌واچ 4G، سرعت دانلود آن به 1 گیگابیت در ثانیه و سرعت آپلود آن به 150 مگابیت بر ثانیه می‌رسد. این چیپ‌ست در حال حاضر در مرحله تولید انبوه قرار داشته و عرضه آن از همین امروز آغاز شده است. اولین مشتریان کوالکام با این نوع پروسسور نیز شرکت‌های Fossil، Louis Vuiton و Montblac هستند.

منبع

ارسال یک پاسخ