همه چیز گلکسی اس9 لو رفت : عکس، مشخصات، قیمت

0
3213
همه چیز گلکسی اس9 لو رفت : عکس، مشخصات، قیمت

تا رونمائی رسمی از گلکسی اس9 ، پرچمدار سال 2018 سامسونگ فقط 6 روز دیگر باقی ست اما در این فاصله تقریبا همه چیز در مورد این گوشی لو رفته و شاید تا شش روز آینده، دیگر هیچ نکته‌ جدیدی برای افشا شدن روی صفحه توسط مدیران سامسونگ باقی نماند. تا به امروز خبرهائی در مورد این گوشی از جمله قدرت گلکسی S9 با پردازنده Exynos 9810، گلکسی اس 9 با اسپیکر استریو و استیکر سه‌بعدی و نسخه رسمی قابل گلکسی S9 با طرح Clear View منتشر شده است اما حجم اطلاعاتی که امروز در مورد این گوشی لو رفته است به حدی ست که دیگر هیچ حرف تازه‌ای در این مورد باقی نمی‌ماند. در اطلاعات امروز تصاویر رسمی و Official گلکسی اس9 همراه با مشخصات کامل این گوشی موجود بوده و قیمت این سری نیز حالا کاملا مشخص شده است.

همه چیز گلکسی اس9 لو رفت : عکس، مشخصات، قیمت نخست با تصاویر رسمی در سه رنگ مشکی (Midnight Black)، آبی (Coreal Blue) و بنفش (Liac Violet)، آغاز می‌کنیم که ظاهر مشابه گلکسی اس 8 با صفحه‌نمایش Infinity Display داشته و در بخش پشتی نیز به جز انتقال سنسور اثر انگشت به زیر دوربین نکته تازه‌ای دیده نمی‌شود.

Samsung Galaxy S9 Samsung Galaxy S9 Samsung Galaxy S9
Samsung Galaxy S9 Samsung Galaxy S9 Samsung Galaxy S9

گلکسی اس 9 پلاس نیز همانطور که از پیش مشخص شده بود دو دوربین در بخش پشتی دارد که به صورت عمودی قرار گرفته‌اند. دوربین 12 مگاپیکسلی گلکسی اس9 قرار است به جز پردازنده، مهم‌ترین تغییر در این سری باشد. این دوربین دارای دیافراگم متغیر بوده که از f/1.5 تا f/2.4 تغییر سایز می‌دهد که از این لحاظ مشابه گوشی تاشوی گران‌قیمت W2018 است که سال پیش در چین معرفی و به بازار عرضه شد. دوربین‌های دوگانه در S9 پلاس از همین دوربین به عنوان دوربین اصلی بهره می‌برد و علاوه بر آن یک دوربین 12 مگاپیکسلی دیگر با f/2.4 نیز قرار می‌گیرد که احتمالا همان دوربین دوم حاضر در مجموعه گلکسی Note8 است.

Samsung Galaxy S9 Samsung Galaxy S9 Samsung Galaxy S9

صفحه‌نمایش اس 9 یک نمونه 5.8 اینچی Super AMOLED با وضوح 1440×2960 پیکسلی‌ست که در اس 9 پلاس به یک نمونه 6.2 اینچی با همین وضوح تغییر می‌کند. هر دو چیپ‌ست در نظر گرفته شده برای این گوشی که شامل Exynos 9810 برای بازارهای بین‌المللی و Snapdragon 845 برای بازار آمریکا است، 8 هسته‌ای هستند با این تفاوت که Exynos 9810 دارای حداکثر فرکانس 2.9 گیگاهرتزی ست اما حداکثر فرکانس SD845 به 2.6 گیگاهرتز محدود می‌شود. رم گلکسی اس9 مثل سال قبل 4 گیگی ست اما نسخه پلاس با 6 گیگ رم عرضه می‌شود. حافظه داخلی هر دو نیز 64 گیگابایت است.  حافظه جانبی microSD هر دو گوشی نیز روی کاغذ تا 400 گیگابایت قابل افزایش خواهد بود.

همه چیز گلکسی اس9 لو رفت : عکس، مشخصات، قیمت

بلوتوث 5 و USB Type-C نکات معمول و اجباری پرچمداران این روزها هستند و بنابراین اعلام آنها چندان نکته خاصی به حساب نمی‌‌آید. در مورد باتری نیز همان ترکیب سال قبل یعنی باتری 3,000mAh برای نسخه کوچک‌تر و باتری 3,500mAh برای نسخه بزرگ‌تر در اینجا نیز تکرار شده که احتمالا به دلیل بهینه‌سازی‌های پردازشی، دوام بالاتری نیز نسبت به سال گذشته خواهند داشت.

همه چیز گلکسی اس9 لو رفت : عکس، مشخصات، قیمت

در زمینه قیمت اطلاعات تأیید نشده در مورد این دو گوشی به قیمت 740 تا 800 پوندی برای گلکسی اس9 اشاره دارد و منابع دیگر نیز قیمت دلاری این گوشی را تا حد 1,130 دلار نیز تخمین زده‌اند این قیمت برای اس9 پلاس نیز تا 1260 دلار بالا می‌رود که هر دو نسبت به سال گذشته بسیار افزایش پیدا کرده‌اند.

منبع 1

منبع 2

ارسال یک پاسخ