کالبد شکافی آیفون 8 ؛ باز شدن و تعمیر نسبتا آسان

0
5273
کالبد شکافی آیفون 8 ؛ باز شدن و تعمیر نسبتا آسان

پس از معرفی آیفون 8 و 8 پلاس، روز گذشته طبق قرار از پیش تعیین شده این دو گوشی بالاخره به اولین بازارهای خود عرضه شدند. در این میان سایت مرجع تعمیران iFixit نیز طبق معمول کالبد شکافی آیفون 8 را به صورت کامل در اختیار علاقه‌مندان به دیدن قطعات داخلی این گوشی و تعمیرکاران قرار داد. این سایت امتیازی را از 1 (سخت‌ترین تعمیر و بازگشایی) تا 10 (آسان‌ترین تعمیر و بازگشایی) را به هر دیوایس اختصاص می‌دهد. امتیاز آیفون 8 در این نوبت عدد 6 بود که امتیاز متوسط بوده و نشان‌دهنده تعمیر و بازگشایی نچندان سخت و پیچیده است. برای نمونه‌ای جهت بررسی، آیفون 7 پلاس سال گذشته در این بازگشایی به امتیاز 7 رسیده بود و تعمیر آسان‌تری را نشان می‌داد. در کالبد شکافی آیفون 8 دسترسی به دو قطعات معمول در تعمیر گوشی‌ها یعنی صفحه‌نمایش و باتری نسبتا به آسانی و کاملا سر راست انجام می‌شود. برای دسترسی به این دو قطعه باید ابزارهای مناسبی و شناخت کافی از موضوع داشته باشید اما این تعمیر به شرط در اختیار داشتن موارد گفته شده سخت و دشوار نیست.

 

شارژ وایرلس نکته جدید قابل اشاره در اجزای داخلی آیفون است و مثل سال قبل قطعات مورد استفاده قرار گرفته برای مقاومت گوشی در برابر آب و گرد و خاک، در قطعات مختلف دیده می‌شوند. باتری آیفون 8 با محکم‌کننده‌های معمول در جای خود قرار  دارد اما در این میان از پیچ‌های مختلفی استفاده شده و نیاز به 4 پیچ‌گوشتی مختلف برای بازگشایی قطعات است. دسترسی به کاور شیشه‌ای بخش پشتی طبق اطلاعات iFixit به هیچ عنوان آسان نیست و بخش داخلی دستگاه در مجموعه‌ای از براکت‌ها و کابل‌های تا خورده محصور شده است. باتری آیفون 8 همانطور که پیش از این نیز مشخص شده بود با ظرفیت 1,821 میلی آمپر ساعت کم‌ظرفیت‌تر از باتری 1,960 میلی آمپر ساعت آیفون 7 سال گذشته است.

کالبد شکافی آیفون 8 ؛ باز شدن و تعمیر نسبتا آسان

ماژول دوربین و سنسور آیفون 8 از آیفون 7 بزرگ‌تر است که این موضوع با ثابت ماندن رزولوشن (12 مگاپیکسل) به معنای بزرگ‌تر شدن پیکسل‌های تصویر در این دوربین است.

کالبد شکافی آیفون 8 ؛ باز شدن و تعمیر نسبتا آسان

اطلاعات کامل‌تر در این زمینه را از لینک منبع می‌توانید به دست بیاورید.

منبع

ارسال یک پاسخ