شرکت سامسونگ در Q3 2015، اولین سود در 2 سال گذشته

0
2338
طرفدارن تقبلی سامسونگ در چین

شرکت سامسونگ گزارش مالی خود در سه ماهه سوم سال 2015 را منتشر کرد. در این گزارش تقریبا همانطور که پیش‌بینی می‌شد این شرکت برای اولین بار در دو سال گذشته سه ماهه موفقی را پشت شر گذاشته و رشذ مشخصی را در سودآوری تجربه کرده است بخش بزرگی از این سود به فروش عملکرد مثبت بخش نیمه‌هادی و پنل‌های تصویری این شرکت تعلق دارد.

سود عملیاتی شرکت سامسونگ در سه ماهه سوم سال 2015 به رقمی در حدود 6.4 میلیارد دلار بالغ می‌شود که مقایسه آن با 3.6 میلیارد دلار به ثبت رسیده در زمان مشابه سال گذشته ارتقا بسیار چشمگیری را تجربه کرده است. وقتی که صحبت از درآمد این شرکت در همین زمان می‌شود نیز با ارتقا مشخصی روبرو می‌شویم. درآمد سامسونگ در Q3 2015 به 45.6 میلیارد دلار بالغ می‌شود که نسبت به Q3 2014 با رشد 3.9 میلیارد دلاری روبرو شده است.

گزارش مالی شرکت سامسونگ q3 2015

به گفته سامسونگ بخش بزرگی از این ارتقا صورت پذیرفته در درآمد و سود شرکت سامسونگ از بیزینس نیمه‌هادی و بخش پنل‌های تصویری این برند ناشی می‌شود. در این میان مشخص شده است که سود عملیاتی این برند نسبت به سه ماهه پیشین سال 2015 نیز به 440 میلیون دلار افزایش پیدا کرده این این افزایش نیز فارغ از تمامی موارد از تغییرات نرخ ارز به خوبی متاثر شده است. سامسونگ البته پیش‌بینی کرده که در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی با کاهش تاثیر نرخ تبادل ارزهای خارجی، میزان سود عملیاتی نسبت به Q3 2015 با کاهش روبرو شود.

در بخش موبایل شرکت سامسونگ سود عملیتی به رقم 2.1 میلیارد دلار بالغ می‌شود که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته با سود 1.54 میلیارد دلار افزایش یافته است اما مقایسه آن با سه ماهه قبلی سال جاری کاهش مشخصی را نشان می‌دهد. به گفته سامسونگ در این سه ماهه رشد مشخصی در میزان ارائه به بازار (Shipment) گوشی‌های Galaxy Note5 و +Galalxy S6 edge همراه با سری A و سری J در مقایسه با سه ماهه دوم مشاهده شده است. در این میان با وجود آنکه به دلیل افزایش ارائه به بازار گوشی‌های ارزان قیمت و میانی و همچنین تغییرات در قیمت Galaxy S6 و Galaxy S6 edge، درآمد تا حدودی افزایش پیدا کرده اما سوددهی در مقایسه با سه ماهه قبلی با کاهش روبرو شده است.

منبع

ارسال یک پاسخ