شرکت HTC در Q3 2015 ، ضرر خالص 139 میلیون دلاری

0
2104
به سود دهی رسیدن شرکت HTC

شرکت HTC نیز همانند دیگر شرکت‌های موبایل همچون هواوی، سونی، سامسونگ و ال‌حی امروز گزارش عملکرد خود در سه ماهه سوم سال 2015 را منتشر کرد. در این گزارش اوضاع این شرکت با وجود ثبت ضرر کمتری نسبت به سه ماهه قبلی هنوز بحرانی توصیف می‌شود و در این میان حتی این شرکت از پیش‌بینی آینده برای پرهیز از تاثیرات جانبی نیز اجتناب کرده است.

طبق این گزارش که مستندات آن در یک فایل PDF منتشر شده است میزان ضرر مالی این برند در سه ماهه سوم سال 2015 به رقم 138.6 میلیون دلار رسیده است که با وجود آنکه نسبت به 265 میلیون دلار سه ماهه قبلی رقمی کمتری است اما همچنان ضرر بسیار بزرگی را برای این شرکت نشان می‌دهد.

درآمد (Revenue) این برند در سه ماهه سوم سال 2015 به رقم 21.4 میلیارد دلار تایوانی (معادل 660 میلیون دلار آمریکا) رسیده که این رقم تقریبا نصف رقم 41.9 میلیارد دلار تایوانی (معادل 1.3 میلیارد دلار آمریکا) درآمد این شرکت در زمان مشابه سال گذشته است. رقم ضرر عملیاتی در این میان به خوبی بحرانی بودن اوضاع را نشان می‌دهد. HTC در سه ماهه سوم سال 2015 به ضرر عملیاتی 4.9 میلیارد دلار تایوانی (معادل 151 میلیون دلار آمریکا) رسیده است و این در حالی ست که در سال 2014 سودی معادل 200 میلیون دلار تایوانی (معادل 6.2 میلیون دلار آمریکا) در همین زمان نصیب شرکت شده بود. ضرر عملیاتی خالص (net loss) اچ‌تی‌سی در این زمان با کسر مالیات به 4.5 میلیارد دلار تایوانی (معادل 139 میلیون دلار آمریکا) می‌رسد.

گزارش مالی HTC‌ برای Q3 2015

بدین‌ترتیب با در نظر گرفتن این اعداد و ارقام و بغرنج بودن اوضاع شرکت HTC تصمیم گرفته است که برای سه ماهه بعدی هیچ guidance مشخصی ارائه نکند. guidanceدر بازار سرمایه به میزان درآمد و یا ضرری اطلاق می‌شود که یک شرکت در سه ماهه بعدی کسب کرده یا از دست می‌دهد. محاسبه این رقم با توجه به تنوع محصول، توان شرکت در ساخت تعداد مشخصی از هر محصول و البته نیاز و استقبال بازار بسیار ساده خواهد بود. در این شرایط در صورتی که شرکت سازنده نتواند به پیش‌بینی خود در مورد guidance ارائه شده از قبل دست پیدا کند سرمایه‌گذاران اعلام نارضایتی کرده و با خارج کردن سرمایه، شرکت را وارد فاز تازه‌ای از بحران خواهند کرد. به همین دلیل HTC تصمیم گرفته است تا در این دوره پیش‌بینی و guidance مشخصی را برای Q4 2015 ارائه نکند.

گزارش مالی HTC‌ برای Q3 2015

کاهش ارزش دارایی‌های شرکت HTC یک معیار مهم دیگر ارائه شده در آمار جدید این شرکت است. در حالی‌که میزان دارایی‌های این برند در سه ماهه سوم سال 2014 رقم 165.4 میلیارد دلار تایوانی (معادل 5.1 میلیارد دلار آمریکا) بود این رقم در 30 ژوئن 2015 یعنی در پایان کوارتر دوم به 154 میلیارد دلار تایوانی (معادل 4.74 میلیارد دلار آمریکا) و سپس در پایان سه ماهه سوم یعنی در گزارش فعلی به 136.3 میلیارد دلار تایوانی (معادل 4.2 میلیارد دلار آمریکا) تنزل پیدا کرده است. بدین‌ترتیب در طی یک سال گذشته دارای‌های این برند نزدیک به 18 درصد کاهش پیدا کرده است.

معرفی HTC One A9

ارائه HTC One A9 کورسوی امید این شرکت تایوانی برای بهبود اوضاع در سه ماهه چهارم میلادی است. مدلی که برخلاف انتظار عموم در دسته بالای بازار قرار نداشته و قصد دارد کاربران رده میانی را تحت تاثیر قرار دهد.

منبع (فایل PDF)

ارسال یک پاسخ