گلکسی واچ اکتیو 2 آمد: حاشیه لمسی، سنسور ECG

0
2049
گلکسی واچ اکتیو 2 آمد: حاشیه لمسی، سنسور ECG

همین روز گذشته بود که تصاویر رسمی منتسب به Galaxy Watch Active 2، در رسانه‌‌ها منتشر شد و حالا ساموسنگ از جدیدترین ساعت خود یعنی گلکسی واچ اکتیو 2 رونمایی کرده است. واچ اکتیو 2 همانطور که از اسم آن مشخص است ادامه‌ابر Galaxy Watch Active سامسونگ به حساب می‌آید که نزدیک به 5 ماه پیش معرفی شد. در ساختار گلکسی واچ اکتیو 2 با یک تغییر بزرگ و ساختاری روبرو می‌شویم که برای اولین بار در یک ساعت سامسونگ مشاهده می‌شود. در تسل جدیدتر ساعت‌های هوشمند دایره‌ای سامسونگ که از سال 2015 با Gear S2 آغاز شد و سپس به Gear S3 در سال 2016 و در نهایت Galaxy Watch در تابستان سال گذشته منتهی شد از یک قابلیت ابتکاری یعنی قاب چرخشی دورتادور صفحه‌نمایش استفاده شده بود که برای گردش در منوهای ساعت به‌کار می‌رفت. سامسونگ در یک سال گذشته ظاهرا در پی راهی برای تغییر در این ویژگی بود تا جایی‌که Galaxy Watch Active بدون این ویژگی روانه بازار شد.

گلکسی واچ اکتیو 2 آمد: حاشیه لمسی، سنسور ECG

در ساعت جدید سامسونگ اما برای برخورداری از مزایای حرکت در منوها با کمک قاب پیرامونی از یک سو و اختصاص فضای بیشتری به صفحه‌نمایش از سوی دیگر، قاب چرخشی سنتی حذف شده و جای آن را یک قاب نامحسوس لمسی گرفته است. این قاب لمسی جدید که تفاوتی از لحاظ ظاهری با قاب‌های معمول ندارد منجر به بزرگ‌تر شدن صفحه‌نمایش بدون افزایش قطر بدنه دایره‌ای شده است. برای مقایسه کافی‌ست بدانید هردوی گلکسی واچ و گلکسی واچ اکتیو دارای بدنه‌های 42 و 46 میلی‌متری بودند که به ترتیب صفحه‌نمایش‌های 1.2 و 1.3 اینچی را در خود جای می‌دادند اما واچ اکتیو 2 با وجود آنکه از بدنه‌های کوچک‌تر 40 و 44 میلی‌متری برخوردار است اما صفحه‌نمایش‌های Super AMOLED آن‌ها 1.2 و 1.4 اینچی هستند که مزیت حذف قاب چرخان فیزیکی در آنها به وضوح قابل مشاهده است.

گلکسی واچ اکتیو 2 آمد: حاشیه لمسی، سنسور ECG

گلکسی واچ اکتیو 2 جدا از ارائه در دو سایز متفاوت 40 و 42 میلی‌متری، در دو ترکیب مختلف نیز از لحاظ جنس ارائه می‌شود که شامل یک مدل سبک با بدنه آلومینیوم و بندی از جنس FKM (نوعی پلیمر) و مدل دیگری با بدنه فولاد ضد رنگ و بندی چرمی می‌شوند. البته در هر دو مورد می‌توان بند دستگاه را با نمونه‌های استاندارد عادی 20 میلی‌متری به راحتی تعویض کرد. یک قابلیت جالب دیگر در گلکسی واچ اکتیو 2 به تطبیق رنگ پس‌زمینه ساعت با هر رنگ دلخواه (مثلا با رنگ لباس) تعلق دارد که از طریق ویژگی My Style در اپلیکیشن Galaxy Wearables صورت می‌پذیرد.

در این ساعت از سیستم جدید و بهبود یافته سنجش صربان قلب با هشت LED در پشت دستگاه استفاده شده و ویژگی ECG یا نوار قلب نیز در آن تعبیه شده است. مثل گذشته امکان دنبال کردن 39 فعالیت ورزشی در این مدل وجود دارد و تا 5 اتمسفر یعنی 50 متر زیر آب نیز مشکلی برای آن ایجاد نمی‌شود. پوشش محافظ روی صفحه‌نمایش مثل Galaxy Watch از نوع +Gorilla Glass DX است و از IP68 و استاندارد نظامی MIL-STD-810G نیز پشتیبانی می‌کند.

گلکسی واچ اکتیو 2 آمد: حاشیه لمسی، سنسور ECG

 

وضوح صفحه‌»مایش 360×360 پیکسلی هر دو سایز ساعت تغییری نسبت به گذشته نداشته و مثل گلکسی واچ یک سال پیش، از لحاظ پردازشی و حافظه نیز با تغییری روبرو نمی‌شویم و همچنان از همان پروسسور Exynos 9110 همراه با 768 مگابایت رم بهره می‌برد. برای این مدل یک نسخه LTE نیز در نظر گرفته شده که 1.5 گیگابایت رم دارد که این مورد نیز تفاوتی با Galaxy Watch ندارد. حافظه داحلی هر دوی این مدل‌ها 4 گیگابایت است.

گلکسی واچ اکتیو 2 آمد: حاشیه لمسی، سنسور ECG

نسخه آلومینیومی دستگاه در سه رنگ نقره‌ای، مشکی و صورتی/طلایی عرضه می‌شود و این در حالی‌ست که نسخه فولادی به رنگ‌های نقره‌ای، مشکی و طلایی در دسترس قرار خواهد گرفت. قیمت در نظر گرفته شده برای نسخه آلومینیومی دستگاه در دو سایز 40 و 44 میلی‌متری به ترتیب 279.99 و 299.99 دلار است که نسبت به گلکسی واچ سال گذشته با قیمت‌های 330 و 350 دلاری قیمت کمتری را ارائه می‌کند.

منبع

ارسال یک پاسخ