گوریلا گلس Victus نسل جدید شیشه‌های مقاوم

0
1811
گوریلا گلس Victus نسل جدید شیشه‌های مقاوم

چهار سال از رونمایی Gorilla Glass 5 و دو سال از معرفی Gorilla Glass 6 گذشته که شرکت کورنینگ بار دیگر از نسل جدید شیشه‌های مقاوم خود رونمایی کرده است؛ شیشه آلومینوسیلیکات جدید کورنیگ البته این بار گوریلاگلس 7 نامیده نشده و این بار گوریلا گلس Victus نام گرفته است؛ گوریلا گلس Victus طبق انتظار مقاومت بالاتری در برابر خراشیدگی و سقوط از ارتفاع داشته و از این لحاظ نه‌تنها دیگر رقبای خود را به چالش می‌کشد بلکه نسبت به نسل‌های پیشین خود نیز بهبودهای مشخصی را تجربه کرده است.

گوریلا گلس Victus نسل جدید شیشه‌های مقاوم

اولین و بزرگ‌ترین مزیت Victus به امکان سقوط آن روی یک سطح سفت سیمانی از فاصله 2 متری (6.5 فوتی) بدون آسیب رسیدن به آن است که ضمن ‌آن‌که رکورد بی‌نظیری در این زمینه به حساب آمده و شیشه‌های متفرقه با حداکثر ارتفاع سقوط 80 سانتی‌متری را به راحتی پشت سر می‌گذارد بلکه نسبت به نسل پنجم شیشه‌های گوریلا که 80 درصد شانس سالم ماندن در سقوط از ارتفاع 1.6 متری داشتند نیز شرایط بسیار بهتری دارد. در نسل ششم شیشه‌های گوریلا شانس سالم ماندن از همین ارتفاع 1.6 متری بهبود یافت اما خود ارتفاع تغییری نکرد.

گوریلا گلس Victus نسل جدید شیشه‌های مقاوم

افزایش ارتفاع سقوط به 2 متر به آن معناست که افتادن گوشی از دست در حین صحبت کردن با آن در ارتفاعی نزدیک به سر نیز به احتمال فراوان مشکلی را برای دستگاه ایجاد نمی‌کند. گوریلا گلس Victus در زمینه خراشیدگی نیز مقاوم‌تر است؛ در تست سختی نوپ که بر ایجاد نیرو و استفاده از یک المان برای خراشیدن سطح متمرکز است این شیشه با فشار 8 نیوتن تنها اندکی خراشیده می‌شود و این در حالی‌ست که رقبای آن تنها با نیمی از این فشار، خراشیدگی بیشتری را تجربه می‌کنند.

گوریلا گلس Victus نسل جدید شیشه‌های مقاوم

سامسونگ ظاهرا یکی اولین مشتریان Victus خواهد بود و نشان این شیشه مقاوم را به احتمال قریب به یقین در رونمایی 5 آگوست سامسونگ در سری Note 20 شاهد خواهیم بود. سازندگان دیگری نیز خود را آماده استفاده از این شیشه در محصولات آتی خود کرده‌اند هر چند هنوز اطلاعات دقیقی از آن‌ها منتشر نشده است.

منبع

ارسال یک پاسخ