گوشی کوچک بعدی اپل، iPhone 9 نامیده می‌شود؟

0
5016
گوشی کوچک بعدی اپل، iPhone 9 نامیده می‌شود؟

خبر ساخت نسل بعدی آخرین اسمارت‌فون کوچک شرکت اپل یعنی iPhone SE که در بهار 2016 یعنی چیزی نزدیک به 4 سال پیش معرفی شد به هیچ عنوان خبر جدیدی به حساب نیامده و از تابستان 2017 صحبت از ارائه قریب‌الوقوع نسل بعدی آیفون SE به میان آمد. دو ماه پیش نیز یکی از معتبرترین تحلیلگران اپل یعنی Ming-chi Kuo از ارائه آیفون SE 2 با طراحی آیفون 8 و چیپ Apple A13 در بهار 2020 سخن به میان آورد که رونمایی این گوشی را بسیار نزدیک به واقعیت نشان می‌داد. حالا در خبری تازه در این رابطه ضمن تأیید اطلاعات پیشین اسم تازه‌ای برای این گوشی اعلام شده که البته کاملا منطقی نیز به نظر می‌رسد: iPhone 9

انتخاب نام iPhone 9 برای این گوشی از این جهت منطقی به نظر می‌رسد که طراحی مشابه آیفون 8 از یک سو این گوشی را واجد نامی مشابه رده X اپل نمی‌کند و از طرف دیگر نیز استفاده از جدیدترین راه‌حل پردازشی اپل برای این گوشی یعنی چیپ‌ست A13، امکان ارتقاء نام‌گذاری آن به یک پله بالاتر از آیفون 8 را منطقی جلوه می‌دهد.

گوشی کوچک بعدی اپل، iPhone 9 نامیده می‌شود؟

سال گذشته یک شایعه داغ در مورد iPhone 9 (با هر اسم دیگری که در نهایت در صورت رونمایی دریافت کند) به اطلاعاتی تعلق داشت که از تصمیم اپل برای ارائه این گوشی با حاشیه‌های اندک، یک صفحه‌نمایش کوچک و ناچ باریک با مجموعه Face ID و دوربین‌های TrueDepth بود امری که این گوشی را مشابه یک iPhone X کوچک و مینیاتوری جلوه می‌داد. این طراحی البته (حداقل تا به امروز) به وقوع نپیوسته و ظاهرا طبق اطلاعاتی که اینک در دست داریم در سال پیش رو نیز به وقوع نمی‌پیوندد چرا که اپل بار دیگر به سراغ آیفون 8 خود رفته و احتمالا همان صفحه‌نمایش 4.7 اینچی با سنسور اثر انگشت را با چیپ‌ست A13 برای جانشینی آیفون SE ارائه خواهد کرد. مینگ‌چی‌کو پیش از این پیش‌بینی کرده بود که اپل در سال اینده بین 30 تا 40 میلیون از این گوشی را به فروش می‌رساند اما جدیدا این نظر خود را به عددی  مابین 20 تا 30 میلیون کاهش داده است. طبق نظر وی این گوشی با رنگ‌های خاکستری، نقره‌ای و قرمز ارائه می شود و طراحی جدیدتر همراه با ناچ به سال 2021 موکول خواهد شد.

منبع

ارسال یک پاسخ