با کپچا خداحافظی کنید؛ گوگل کپچا را حذف می‌کند

0
2894
با کپچا خداحافظی کنید؛ گوگل کپچا را حذف می‌کند

کپچا یکی از نخستین راه‌حل‌های اینترنتی برای تشخیص انسان از روبات‌های surfing بوده است. در این روش داده‌‌هایی متنی یا تصویری که تنها انسان قابلیت درک کردن آنها را دارد پیش روی کاربران قرار گرفته و با حل کردن آنها اجازه دسترسی به گزینه‌های مختلفی از جمله ثبت نام کردن یا log-in کردن در سایت‌ها در اختیار افراد قرار می‌گیرد. کپچا اما با وجود کارایی، در اکثر مواقع به عاملی برای مشکل ایجاد شدن برای کاربران تبدیل شده و حل کردن برخی پازل‌ها در این میان بسیار مشکل خواهد. برای برطرف شدن این محدودیت بالاخره ظاهرا گوگل دست به کار شده و در آینده باید منتظر حذف این پدیده دست و پا گیر باشیم.

در توصیفی که از سوی گوگل برای این الگوریتم جدید که به آن گپچای مخفی یا invisible اطلق می‌شود ارائه شده به ترکیبی از یادگیری ماشینی و رفتار پر خطر کاربران یا روبات‌های surfing اشاره شده که در آن سیستم تا زمانی که رفتار عجیب یا سبک خاصی از کلیک کردن یا حرکت موس را تشخیص ندهد کاربر را یک فرد عادی تلقی می‌کند اما به محض تشخیص چنین رفتاری دوباره همان سیستم کپچا ارائه می‌شود.

گوگل هنوز توصیف کاملی از این سیستم ظاهرا برای جلوگیری از ساخته شدن روباتی ضد آن ارائه نکرده است اما خوشبختانه ظاهرا در آینده نزدیک این سیستم عملی خواهد شد.

منبع

ارسال یک پاسخ