گوگل ARCore برای چند اندرویدی و آیفون و آی‌پدهای اپل!

0
3095
گوگل ARCore برای چند اندرویدی و آیفون و آی‌پدهای اپل!

چند دیوایس جدید به لیست دستگاه‌های مورد پشتیبانی در پلتفرم گوگل ARCore افزوده شدند. طبق خبر منتشر شده در این زمینه در لیست جدید دیوایس‌های مورد پشتیبانی در گوگل ARCore اینک به جدید گوگل Pixel 3 XL ،Pixel 3 و دو گوشی هواوی میت 20 و میت 20 پرو، سه گوشی دیگر شامل LG G7 One ،LG V40، نوکیا 7.1، Vivo X23 و هواوی Y9 2019 نیز افزوده شدند که بدین‌ترتیب این پلتفرم را از انحصار دیوایس‌های گوگلی و اسمارت‌فون‌های پرچمدار خارج می‌کند.

نکته جالب در این میان اکتفا نکردن گوگل به دیوایس‌های اندرویدی است و علاوه بر موارد ذکر شده دو آی‌پد پروی اخیر اپل یعنی iPad 9.7 Pro و iPad 10.5 Pro همراه با دو گوشی آیفون XS و آیفون XS Max نیز در این لیست جای گرفته‌اند.

پلتفرم گوگل ARCore به توسعه‌دهنده‌گان و برنامه‌نویسان اجازه ساخت اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده‌ای را می‌دهد که در آنها موارد واقعی حاضر در دید کاربران با محتوای سه‌بعدی متحرک نظیر اشیاء، کاراکترهای معروف و نوشته‌های مختلف روی صفحه‌نمایش گوشی ترکیب می‌شود. این فناوری گوگل را می‌توان مشابه Apple ARKit دانست که البته حداقل تا به امروز رقابتی بین آنها در نگرفته است.

منبع

ارسال یک پاسخ