IDC: هواوی برترین برند موبایل در سه‌ماهه اول 2019 – اپل بدترین!

0
1636
IDC: هواوی برترین برند موبایل در سه‌ماهه اول 2018 - اپل بدترین!

مجموعه IDC امروز جدیدترین گزارش خود از بازار اسمارت‌فون در سه‌ماهه اول سال 2019 را منتشر کرد که در طی آن میزان ورود گوشی‌های موبایل به بازار در حد فاصل ژانویه تا مارچ 2019 مورد بررسی قرار گرفته و در آن هواوی با رشد 50 درصدی،‌ عنوان برترین برند موبایل را به خود اختصاص داده است. به گفته IDC، در این مدت،‌ 310.8 میلیون اسمارت‌فون به بازار عرضه شده که در مقایسه با سال گذشته، 6.6 درصد افت را تجربه کرده است. در سال گذشته در چنین روزی، میزان افت 4.1 درصد بود و سال قبل‌تر آن با افت 3.5 درصدی روبرو شده بودیم؛ بدین‌ترتیب نگفته پیداست که هر سال تعداد اسمارت‌فون کمتری در فصل اول سال میلادی به بازار عرضه شده و شرایط چندان مناسبی در این زمینه دیده نمی‌شود.

IDC: هواوی برترین برند موبایل در سه‌ماهه اول 2018 - اپل بدترین!

طبق گزارش IDC، بدترین بازار از این لحاظ، بازار اسمارت‌فون آمریکاست که در آن میزان افت عرضه گوشی‌های هوشمند به 15 درصد می‌رسد! طبق این گزارش، این افت در بازار آمریکا همچنان ادامه پیدا خواهد کرد که شاید دلیل آن را باید در نبود برندهای چینی و به خصوص هواوی در ایالات متحده جست‌وجو کرد. IDC همچنین به این موضوع اشاره کرده که با وجود آنکه 5G می‌تواند موتور محرکی برای این بازار محسوب شود اما هم دیوایس‌های پشتیبانی‌کننده از این فناوری و هم اپراتورهای ارائه‌کننده آن تا سال 2020 در دسترس عموم قرار نگرفته و به همین علت اثرات آن را حداقل تا یک سال دیگر نمی‌توان در بازار مشاهده کرد.

IDC: هواوی برترین برند موبایل در سه‌ماهه اول 2018 - اپل بدترین!

به گفته IDC، سامسونگ هنوز با عرضه 71.9 میلیون اسمارت‌فون و کسب سهم بازار 23.1 درصدی در صدر قرار دارد اما این شرکت نسبت به سال قبل با افت 8.1 درصدی روبرو شده و سهم بازار 23.5 درصدی سال قبل آن نیز کاهش یافته است. در رتبه دوم اما هواوی با شرایطی رویائی قرار گرفته که با عرضه 59.1 میلیون گوشی به بازار و کسب سهم بازار 19 درصدی در جایگاه دوم قرار می‌گیرد. این شرکت نسبت به سال قبل که تنها 11.8 درصد سهم بازار را در اختیار داشت با رشد 50.3 درصدی از لحاظ عرضه روبرو شده و عنوان برترین برند موبایل را به خود اختصاص داده است. نابسامان‌ترین اوضاع در این میان به اپل تعلق دارد که 30.2 درصد افت عرضه را تجربه کرده و در حالی‌که سال گذشته در چنین روزهائی 52.2 میلیون گوشی را به بازار عرضه کرده بود حالا میزان عرضه آن به تنها 36.4 میلیون گوشی رسیده است! شیائومی با 25 میلیون گوشی و 8 درصد سهم بازار در جایگاه چهارم قرار داشته و ویوو و اوپو نیز با 23.2 و 23.1 میلیون جایگاه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.

منبع

ارسال یک پاسخ