هدست PlayStation VR سونی اکتبر می‌آید

0
1899
اعلام زمان حضور در بازار هدست واقعیت محازی PlayStation VR

بازار هدست‌های واقعیت افزوده این روزها بسیار داغ است و به جز برندهای پیشرویی نظیر Oculus، حالا شرکت‌هایی نظیر سامسونگ، ال‌جی و سونی نیز در این رقابت حضور دارند. حضور سونی اما در این میان نسبت به دیگر با یک تفاوت بزرگ همراه است جایی‌که این هدست همانطور که از نام آن مشخص است (PlayStation VR)، کاربران کنسول فوق محبوب پلی‌استیشن را هدف قرار می‌دهد.

سونی پیش از این زمان حضور در بازار هدست واقعیت مجازی PlayStation VR را نیمه اول سال 2016 اعلام کرده بود اما اینک در خلال برگزار رویداد توسعه‌دهنده‌گان بازی (GDC) این تصمیم خود را تغییر داده و این زمان را به طور رسمی به اکتبر 2016 موکول کرده است. قیمت در نظر گرفته شده برای این هدست در زمان حضور در بازار 399 دلار است که قیمتی در سطح دیگر رقبا به نظر می‌رسد.

اعلام زمان حضور در بازار هدست واقعیت محازی PlayStation VR

در رابطه با مشخصات این هدست باید به صفحه‌نمایش 5.7 اینچی OLED با وضوح 1920×1080 پیکسلی با نرخ به‌روز رسانی 120 هرتزی و زاویه دید 100 درحه‌ای اشاره کرد. سنسورهای این هدست نیز می‌توانند 360 درجه کاملا را در پوشش حرکتی خود قرار دهند. هدست واقعیت مجازی PlayStation VR با دسته‌های بازی DualShock 4 و کنترلر PS Move هماهنگ است اما در این حالت نیاز به دوربین PlayStation Move خواهد داشت که البته باید به صورت جداگانه تهیه شود اما در غیر اینصورت تنها داشتن یک PlayStation 4 برای استفاده از دستگاه کافی خواهد بود. به گفته سونی در حال حاضر 230 توسعه‌دهنده در حال ساخت محتوا برای این هدست هستمد و انتظار آن می‌رود که تا پایان سال جاری نزدیک به 50 بازی برای آن در دسترس قرار بگیرد.

منبع

ارسال یک پاسخ