Transformer 3 و Transformer 3 Pro تبدیل‌شونده‌های ایسوس در IFA 2016

0
3675
معرفی ایسوس ترانسفورمر 3 و ترانسفورمر 3 پرو

اگر ایسوس را در زمینه تولید دیوایس‌های همراه همچون موبایل و اسمارت‌واچ نسبتا تازه‌کار تلقی کنیم این برند در زمینه دیوایس‌های کامپیوتری، لپ‌تاپ و جدیدا ابزارهای تبدیل‌شوند (Convertibles) برندی بسیار پر سابقه و قدیمی به حساب می‌آید. ایسوس امروز جدا از رونمایی از ساعت Zenwatch 3 از دو کامپیوتر جدا شدنی با نام‌های Transformer 3 و Transformer 3 Pro نیز رونمایی کرد که هر مشخصات بالا و البته قیمت نسبتا بالایی نیز دارند.

Asus Transformer 3

بدنه ترانسفورمر 3 از جتس فلزی ساخته شده و با ضخامت تنها  6.9 گرم و وزن تنها 695 گرم کاملا باریک، سبک و پیشرفته به نظر می‌رسد.

asus ایسوس

Transformer 3 دارای یک صفحه‌نمایش 12.6 اینچی با نسبت تصویر 3:2 و وضوح 2880×1920 یا WQHD است که به گفته شرکت سازنده می‌تواند تا 85 درصد از طیف رنگی NTSC را به نمایش بگذارد و تا 80 درصد بخش رویی تبلت را پوشانده است. روشنایی این صفحه‌نمایش نیز در نوع حود جالب‌توجه به نظر می‌رسد و با 450nits یکی از بهترین نورهای پس‌زمینه در این کلاس را ارائه می‌کند. پردازش در این مدل با نسل هفتم پروسسورهای اینتل موسوم به Kaby Lake انجام شده و 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی SSD در آن دیده می‌شود. ترانسفورمر 3 حداکثر 8 گیگابایت رم دارد.

asus ایسوس

در بخش پشتی دستگاه یک دوربین 13 مگاپیکسلی و در جلوی آن یک دوربین 5 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده که با وجود آنکه در یک تبلت آن هم به بزرگی Transformer 3 معمولا از دوربین استفاده نمی‌شود اما حضور آنها به جذابیت دستگاه کمک کرده است.

asus ایسوس

در ترانسفورمر 3 از چهار اسپیکر در هر چهار سمت دستگاه استفاده شده که تجربه صوتی جذابی را حداقل روی کاغذ ایجاد می‌کند.

asus ایسوس

داک کیبوری Transformer 3 امکان قرار دادن دستگاه در دو حالت با دو زاویه گوناگون را فراهم می‌‌کند و علاوه بر این کلیدهای این کیبورد نیز دارای نور پس‌زمینه هستند.

asus ایسوس

همراه Transformer 3 یک قلم جداگانه برای نوشتن مستقیم محتوای روی صفحه‌نمایش نیز ارائه می‌شود که تا 1024 سطح فشار گوناگون را تشخیص می‌دهد.

asus ایسوس

از دیگر اکسسورهای‌های در دسترس برای این مدل داک ارتباطات دستگاه یا Universal Dock است که در آن یک پورت USB Type-C نسخه 3.1، یک پور USB 3.0 معمولی، یک پورت HDMI، یک پورت VGA، یک پورت LAN و یک کارت‌خوان 1-3 در نظر گرفته شده و خیال کاربر را از در دسترس بودن تمامی پورت‌های ممکن راحت می‌سازد. سیستم‌عامل دستگاه نسخه 10 هوم یا Pro ویندوز 10 بوده و ظرفیت باتری آن نیز 38.5Whr است. نسخه پایه این دیوایس تبدیل‌شونده از سوی ایسوس 999 یورو تعیین شده است.

asus ایسوس

Asus Transformer 3 Pro

ترانسفورمر 3 پرو همانطور که از نام آن می‌توان حدس زد برتری‌های مشخصی بر مدل پایه آن دارد. اولین برتری در حافظه رم دستگاه است که می‌تواند تا 16 گیگابایت بالا برود و حافظه SSD آن را نیز تا 1 ترابایت می‌توان ارتقا داد. ترکیب دوربین‌های این مدل به 13 و 2 مگاپیکسل تغییر یافته اما در بخش پردازشی همچنان امکان سفارش مدل‌های Core i5/Core i7 نسل هفتم اینتل وجود دارد.

در این مدل نیز از Thunderbolt نسخه 3 و USB Type-C نسخه 3.1 استفاده شده و تقریبا تمامی دیگر مشخصات Transformer 3 در این مدل نیز تکرار شده است. قیمت نسخه‌های مختلف این دیوایس تبدیل‌شونده از سوی ایسوس 1199، 1399 و 1799 یورو تعیین شده است.

منبع

ارسال یک پاسخ