ادامه پروژه آرا: فیس‌بوک موبایل ماژولار می‌سازد؟

0
2974
فیس‌بوک موبایل ماژولار می‌سازد؟

از آخرین باری که از یک موبایل ماژولار در قالب پروژه آرا (Project Ara) گوگل شنیده بودیم اینک سال‌ها می‌گذرد. پیوستن توشیبا و دوربین‌های جداشدنی آن به پروژه آرا گوگل و حضور پردازنده‌های انویدیا و مارول در کنار Project Ara گوگل آخرین خبرها در مورد این فناوری را تشکیل می‌دادند. حالا با گذشت سال‌ها و بعد از متوقف شدن این پروژه در گوگل بار دیگر خبرهای تازه‌ای در این زمینه به گوش می‌رسد.

مهندسان و طراحان پروژه آرا گوگل پس از متوقف شدن این پروژه در گوگل تقریبا همگی به فیس‌بوک رفتند و اینک در ساختمان 8 این شرکت مستقر شده‌اند. ظاهرا این گروه تلاش خود برای ساخت یک گوشی ماژولار را متوقف نکرده و همچنان در حال توسعه این فناوری هستند. به تازگی یک درخواست پتنت جدید از سوی فیس‌بوک منتشر شده که به تلاش‌های پیوسته این کمپانی برای محقق شدن ایده موبال ماژولار اشاره دارد.

فیس‌بوک موبایل ماژولار می‌سازد؟

فیس‌بوک البته به صورت رسمی فعالیت در این‌ زمینه را تأیید نکرده اما منابع خبری از تلاش بی‌وقفه این غول شبکه‌های اجتماعی برای توسعه دوربین‌های پیشرفته و فناوری‌های مرتبط با یادگیری ماشینی دارد. این دیوایس به گفته منابع می‌تواند همچون یک اسپیکر هوشمند (مانند آلکسای آمازون) عمل کند یا اینکه مثل یک موبایل ماژولار به کار خود ادامه دهد. در متن درخواست پتنت فیس‌بوک همچنین آمده است که میلیون‌های دیوایس متصل به یک سرور می‌توانند با نرم‌افزار متفاوتی بسته به نوع دیوایسی که از مجموعه جدا شده فعالیت کنند. هنوز نمی‌توان به صورت قطعی در مورد این دستگاه و امکان ساخته شدن آن توسط فیس‌بوک اظهار نظر کرد و مثل همه دیگر پتنت‌ها ممکن است این ایده نیز به واقعیت منجر نشود هرچند تیم مستقر در ساختمان 8 فیس‌بوک‌ها امیدواری‌ها در مورد به نتیجه رسیدن این فعالیت‌ها را بیشتر می‌کند.

منبع

ارسال یک پاسخ