استیو جابز یک برند ایتالیائی‌ست و اپل باید قبول کند!

0
1966
استیو جابز یک برند ایتالیائی‌ست و اپل باید قبول کند!

بعد از سال‌ها کشمکش و دعوای حقوق مابین دو برادر ایتالیائی، Vincenzo و Giacomo Barbato و شرکت اپل، این دو برادر بالاخره موفق شدند اپل را در این دعوا شکست داده و با موفقیت تابلوی استیو جابز را بر سر در شرکت پوشاک خود نصب کنند! دعوا بر سر نام استیو جابز از سال 2012 آغاز شد وقتی که این دو بردر فهمیدند که اپل هرگز تلاشی برای ثبت تجاری نام مدیرعامل فقید خود نکرده است و این دو نفر که در حال راه‌اندازی کسب و کار پوشاک جدید خود بودند تصمیم گرفتند تا این نام را به عنوان یک نام تجاری ایده‌آل برای این کسب و کار انتخاب کنند.

استیو جابز یک برند ایتالیائی‌ست و اپل باید قبول کند!

همانطور که انتظار می‌رفت، اپل شکایتی را علیه این دو نفر در دفتر مالکیت معنوی اتحادیه اروپا (European Union Intellectual Property Office) ثبت نمود اما بگفته نشریه La Repubblica Napoli اپل نه‌تنها نتواسته جلوی استفاده از نام استیو جابز را بگیرد بلکه حتی لوگوی این کمپانی که به وضوح کپی لوگوی اپل با حرف J گاز خورده است نیز با این استدلال دفتر مالکیت معنوی اتحادیه اروپا که حرف J قابل خوردن (edible) نیست مشکلی برای استفاده ندارد!

بدین‌ترتیب برادران Barbato از این پس با این برند به کار خود ادامه می‌‌دهند و محصولات آنها از جمله کیف، تی‌شرت، پوشاک جین و اکسسورهای فشن آنها با این نام به بازار عرضه می‌شوند. این دو حتی ادعا کرده‌اند که علت انتخاب نام جابز برای کسب و کارشان این است که بالاخره روزی کالای الکترونیک به بازار ارائه کنند! امری که با وجود احتمالا بسیار ضعیف به واقعیت پیوستن آن می‌تواند شرایط کمیکی را در یک آینده خیالی رقم بزند که در آن کالای استیو جابز با کالای واقعی جابز که زمانی مدیرعامل آن بود رقابت کند.

منبع

ارسال یک پاسخ