منتظر اولین گوشی سونی بدون جک هدست باشید!

0
1963
منتظر اولین گوشی سونی بدون جک هدست باشید!

چه دوست داشته باشیم و جه دوست نداشته باشیم ظاهرا این فقط گذر زمان است که بین ما و گوشی‌های موبایلی که دیگر جک دایره‌شکل اتصال هدست ندارند فاصله انداخته و دیر یا زود تقریبا همه سازندگان گوشی‌های موبایل به پیروی از اپل که برای اولین بار این تصمیم را در سری آیفون 7 و آیفون 7 پلاس گرفت اقدام به حذف جک هدست می‌کنند. در حال حاضر برندهائی مختلفی دست به این اقدام زده‌اند و در مقابل برندهای دیگری مثل سامسونگ، ال‌جی و سونی هنوز در مقابل این موج ایستادگی می‌کنند که ظاهرا امسال باید یکی از آنها را از این لیست خط زد. خبرهائی در دست است که به زودی شاهد حضور یک گوشی سونی بدون جک 3.5 میلی‌متری هدست خواهیم بود که این برای برند سونی امری کاملا بی‌سابقه است.

هفته گذشته کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا یا FCC یک گوشی سونی جدید را تأیید کرد که با اینکه مشخصات و اسم آن هنوز معلوم نیست اما نکات جالبی در آن به چشم می‌خورد. طبق اسناد FCC، این گوشی سونی از پورت USB Type-C هم برای شارژ و هم برای انتقال صدا استفاده می‌کند که این می‌تواند به معنای حذف جک هدست در این مدل باشد. FCC همچنین به طول و عرض به ترتیب 152.79 و 72.42 میلی‌متری این گوشی و صفحه‌نمایش 5.7 اینچی آن اشاره کرده که آن را از XZ Premium پنج و نیم اینچی که 156 میلی‌متر ارتفاع دارد کاملا کوچک‌تر نشان می‌دهد و به روشنی به 18:9 بودن این صفحه‌نمایش و حاشیه‌های عمودی اندک آن اشاره می‌کند.

دیگر نکته جالب پشتیبانی این گوشی از باندهای فرکانس 3G و LTE شرکت AT&T است که از لانچ شدن دستگاه در آمریکا حکایت می‌کند. ظاهرا طبق خبرهای رسیده باید منتظر دیدن این گوشی در نمایشگاه MWC 2018 در ماه آینده باشیم.

منبع

ارسال یک پاسخ