اپل : حسگر اثر انگشت از همان ابتدا جایی در آیفون 10 نداشت!

0
6725
اپل : حسگر اثر انگشت از همان ابتدا جایی در آیفون 10 نداشت!

در طی زمستان، بهار و تابستان سال جاری میلادی و در روزهایی که آیفون 10‌ساله‌گی اپل هنوز آیفون 8 نامیده می‌شد یک سوال اساسی و بی‌جواب در مورد این گوشی وجود داشت که ذهن بسیاری را به خود معطوف ساخته بود. این سال به حسگر اثر انگشت یا همان Touch ID سنتی اپل تعلق داشت که با تمام‌صفحه‌ شدن صفحه‌نمایش طبیعتا جایی برای آن روی گوشی وجود نداشت و مشخص نبود که اپل چه تصمیمی برای جایگاه حسگر اثر انگشت در نظر دارد. اولین شایعات در این زمینه به احتمال قرار گرفتن سنسور اثر انگشت آیفون 8 در پشت دستگاه اشاره کردند و حتی در این زمینه تصاویری از ماکت‌هایی که بسیار طبیعی به نظر می‌رسیدند نیز منتشر شد. این طراحی البته به چشم طرفداران اپل بسیار نازیبا به نظر می‌رسید و تقریبا هر طرفدار وفادار این شرکت امیدوار بود که اپل به سمت این طراحی و قرار دادن حسگر اثر انگشت در پشت دستگاه پیش نرود.

اندکی بعد خبرهایی در مورد احتمال قرار گرفتن سنسور اثر انگشت روی دکمه پاور آیفون 8 منتشر شد که این مورد نیز طرفداران و منتقدان خود را داشت. در تمامی این لحظات یک نکته یعنی تلاش دائمی اپل برای قرار دادن سنسور اثر انگشت زیر شیشه صفحه‌نمایش در تقریبا همه خبرها منعکس می‌شد که در نهایت اکثر آنها به این نتیجه رسیدند که تلاش اپل در این زمینه بی‌اثر بوده است. امروز اما یکی از مدیران بلندمرتبه اپل خیال همه را در این مورد راحت کرد و به صراحت به این نکته اشاره کرد که از ابتدای طراحی آیفون X تصمیمی برای قرار دادن سنسور اثر انگشت یا Touch ID در این زمینه وجود نداشته و این سنسور از همان ابتدا از لیست نکات مهم خارج شده است.

اپل : حسگر اثر انگشت از همان ابتدا جایی در آیفون 10 نداشت!

Dan Riccio معاونت ارشد بخش مهندسی سخت‌افزار اپل، امروز در مصاحبه‌ای اینگونه بیان کرده است :

شایعاتی را شنیده‌ام [مبنی بر اینکه] ما موفق به قرار دادن Touch ID زیر شیشه نشده‌ و بنابراین آن را حذف کرده‌ایم. [اما حقیقت این است که] زمانی که به اولین دیدگاه‌ها در این زمینه که Face ID به همان خوبی مورد انتظار است رسیدیم… متوجه شدیم که این، راه‌حلی بهتر است بنابراین وقت خود را برای قرار دادن سنسور اثر انگشت در پشت گوشی،‌ زیر شیشه یا کناره‌ها به هدر ندادیم.

با وجود اطمینان Dan Riccio از عملکرد مناسب Face ID و نیاز نبودن به حسگر اثر انگشت در آیفون 10، صحبت‌ها و نظرات کاربران در طی چند روز گذشته و پس از در دسترس قرار گرفتن این گوشی در فروشگاه‌های اپل برای تست شدن، این موضوع را چندان تأیید نمی‌کند و حداقل در محیط‌های باز و زیر نور خورشید امکان مقایسه Face ID با یک حسگر اثر انگشت سریع مثل Touch ID وجود ندارد.

منبع

ارسال یک پاسخ