با اپلیکیشن Files در iOS 11 از نزدیک آشنا شوید

0
2831
با اپلیکیشن Files در iOS 11 از نزدیک آشنا شوید

اپلیکیشن Files یکی از جالب‌ترین قسمت‌های سیستم‌عامل iOS 11 است که چند روز پیش در کنفرانس WWDC 2017 معرفی شد این اپلیکیشن از آن جهت برای کاربران iOS جالب است که تا پیش از این هیچ مرورگر فایلی برای iDeviceهای اپل در دسترس نبود و برای اولین بار است که می‌توان به فایل‌های حافظه داخلی دسترسی پیدا کرد. این دسترسی البته به آن صورتی که در اندروید می‌شناسیم نبوده و حداقل در نسخه پیش‌نمایشی که فعلا از iOS 11 در اختیار توسعه‌دهنده‌گان این سیستم‌عامل قرار دارد شرایط با محدودیت‌های مشخصی روبروست.

با اپلیکیشن Files در iOS 11 از نزدیک آشنا شوید

یک نکته ابهام برانگیز در این میان معرفی اپلیکیشن Files تنها در آیپد توسط اپل بود اما اینک مشخص شده که این برنامه در آیفون نیز حضور خواهد داشت شکل ظاهری این برنامه را در اسکرین‌شات‌هایی که در بالا دیده می‌شوند می‌توان مشاهده کرد که در آن چند نکته جالب می‌توان مشاهده کرد اولین نکته به نقطه‌های رنگی مختلف تعلق دارد که با عنوان Tags مشخص شده‌اند. این تگ‌های رنگی را می‌توان به هر فایلی فارغ از فولدر و جایگاهی که در آن قرار دارد نسبت داد و سپس با لمس کردن هر رنگ، فایل‌هایی که دارای این نقطه رنگی هستند را مشاهده کرد. نقطه‌های پیش‌فرض قابل ادیت و حتی حذف هستند. یکی دیگر از گزینه‌های جالب این مرورگر فایل در دسترس بودن آن برای سرویس‌های کلاد مختلف اعم از iCloud خود اپل و سرویس‌های دیگری چون Dropbox، OneDrive و … است.

با اپلیکیشن Files در iOS 11 از نزدیک آشنا شوید

در مرورگر Files در iOS 11 طبق انتظار امکان دسترسی به فایل‌های سیستمی دستگاه وجود ندارد و حتی در حال حاضر نمی‌توان مثلا به فولدری که تمامی عکس‌ها در آن قرار دارد دسترسی داشت. این موارد البته ممکن است در نسخه نهایی با تغییر روبرو شود. یک نکته جالب دیگر در مورد این برنامه امکان قرار دادن آن در Dock جدید آی‌پد و نقل و انتقال مستقیم فایل به آن است و در حالت Split View نیز محتویات فولدر های‌لایت شده در سمت راست و مسیر فولدر در سمت چپ قرار می‌گیرد. در آی‌پد همچنین ترفندهای دیگری را با مرورگر فایل جدید می‌توان انجام داده که از آن جمله می‌توان به drag کردن فایل ضمیمه شده در ایمیل به هر فولدر دلخواهی اشاره کرد.

با اپلیکیشن Files در iOS 11 از نزدیک آشنا شوید

هنوز تا دستیابی به یک مرورگر فایل ایده‌آل شبیه موارد متعددی که برای اندروید در دسترس قرار دارد راه‌درازی در مجموعه iOS باقی ست اما همین پله اول و اعتراف به لزوم حضور چنین برنامه‌ای از سوی اپل را می‌توان به فال نیک گرفت.

منبع

ارسال یک پاسخ