با Oppo MeshTalk بدون آنتن و اینترنت، تماس بگیرید و پیام بفرستید!

0
1611
با Oppo MeshTalk بدون آنتن و اینترنت، تماس بگیرید و پیام بفرستید!

در حالی‌که تمامی شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند و اپراتورهای موبایلی در پی وفق دادن هر چه بیشتر خود با شبکه جدید 5G هستند، Oppo سوال دیگری را از خود پرسیده است: چه می‌شود اگر هیچ آنتن موبایلی، وای‌فای یا بلوتوثی در کار نباشد؟ در این شرایط در حالت عادی طبیعتا هیچ ارتباطی قابل انجام نیست و گوشی هوشمند با همه امکانات آن به یک دوربین مجهز به یک صفحه‌نمایش بزرگ با امکان پخش فایل‌های مولتی‌مدیایی تبدیل شده و دیگر وظیفه ارتباطی برای آن متصور نیست. اوپو اما فناوری تازه‌ای را به نام MeshTalk معرفی کرده که با کمک آن می‌توان در همین شرایط یعنی در نبود آنتن، اینترنت و بلوتوث به تبادل دیتا با کاربرانی که حداکثر 3 کیلومتر با شما فاصله دارند پرداخت.

با Oppo MeshTalk بدون آنتن و اینترنت، تماس بگیرید و پیام بفرستید!

MeshTalk اوپو ظاهرا نیاز به خط دید مستقیم یا clear line of sight دارد و همانطور که از نام می‌توان حدس زد، تبادل اطلاعات در آن براساس شبکه مش انجام می‌شود جایی‌که در آن پیام‌ها از طریف شبکه‌های چندین دیوایس به دستگاه مقصد منتقل می‌شود و بدین‌ترتیب می‌توان پیغام را به فاصله‌ای بسیار دورتر ارسال کرد. اوپو در MeshTalk از یک چیپ کاستوم جدید با حساسیت بهبود یافته استفاده شده که این ارتباطات راه دور را ممکن می‌سازد. جالب اینکه با وجود آنکه در این وضعیت با سیستمی با پهنای باند پایین روبرو هستیم اما در آن نه فقط پیام نوشتاری، بلکه تماس صوتی نیز امکان‌پذیر است.

با Oppo MeshTalk بدون آنتن و اینترنت، تماس بگیرید و پیام بفرستید!

مش‌تاک اوپو در زمینه مصرف انرژی نیز بسیار موفق عمل می‌کند تا جایی‌که شرکت سازنده قصد ساخت اسمارت‌فونی با این قابلیت با امکان کارکرد 72 ساعت با مش‌‌تاک فعال را دارد. اولین کارکرد متصور برای این فناوری را باید در وضعیت اورژانسی و در شرایط سخت همچون عملیات امداد و نجات جست‌وجو کرد اما شاید در آینده از آن برای تماس‌های ارزان و بدون نیاز به هزینه‌های اپراتور نیز توسط کاربران استفاده شود. شرکت اوپو در طی چند سال گذشته فناوری‌های تازه‌ای را به دنیای موبایل هدیه داده که از آن جمله باید به ساختار کشویی Find X در سال گذشته و دوربین سلفی زیر صفحه‌نمایش که روز گذشته معرفی شد اشاره کرد.

منبع

ارسال یک پاسخ