جزئیات فوق‌العاده شانگهای در عکسی با وضوح 195 گیگاپیکسل!

0
2779
جزئیات فوق‌العاده شانگهای در عکسی با وضوح 195 گیگاپیکسل!

در حالی‌که گوشی‌های موبایلی و دوربین‌های عادی حتی در رده DSLRها نیز معمولا از رده 40 تا 50 مگاپیکسل فراتر نمی‌روند و اما گرفتن عکس با وضوح گیگاپیکسل روز به روز در حال گسترش یافتن است. هر گیگاپیکسل برابر با 1 میلیارد پیکسل بوده و بنابراین تصاویر گرفته شده در این وضوح با جزئیات فوق‌العاده‌ای همراه هستند که با دوربین‌های عادی قادر به دستیابی به این درجه از وضوح نیستیم. در این تصاویر فواصل بسیار بزرگ و جزئیات زیاد پوشش داده می‌شوند که می‌توان بارها در آنها زوم نمود. به تازگی استودیوی چینی Jingkun Technology که از آن با عنوان Bigpixel Studio نیز نام برده می‌شود عکس با وضوح 195 گیگاپیکسل را از شهر شانگهای برداشت کرده است که در آن جزئیات بسیار زیادی دیده می‌شود.

جزئیات فوق‌العاده شانگهای در عکسی با وضوح 195 گیگاپیکسل!

این عکس از فراز برج Oriental Pearl شانگهای برداشت شده و تیم این استودیو، برای آماده‌سازی آن نزدیک به 2 ماه را برای در کنار هم قرار دادن تکه‌های مختلف این تصویر 360 درجه‌ای صرف نموده‌اند. البته نگفته پیداست که در عکسی به این عظمت گه‌گاه مشکلاتی نیز دیده می‌شود که از آن جمله باید به حضور یک فرد یکسان در دو تصویر و یا ترکیب دو عکس به صورت نرم‌افزاری اشاره کرد. این مشکلات البته اندک بوده و با توجه به جزئیات بسیار زیاد و درجه زومی که از فاصله دور امکان نزدیک شدن به خودرو در حد خوانده شدن پلاک آنها را فراهم می‌کند، می‌توان از این مشکلات صرفنظر کرد. استودیوی ساخت این تصاویر به نوع تجهیزات اشاره شده برای گرفتن این عکس اشاره نکرده اما نگفته پیداست که امکان خاصی برای تصویربرداری مورد استفاده قرار گرفته است.

طبیعتا با توجه به سایز بزرگ تصویر امکان آپلود کردن در اینجا فراهم نیست اما برای دیدن این تجربه بی‌نظیر می‌توانید به سایت این شرکت رفته و آزادانه در هر نقطه شانگ‌های به صورت دلخواه زوم نمائید.

منبع

ارسال یک پاسخ