خداحافظی با موبایل Gionee در سایه سنگین ورشکستگی

0
1474
خداحافظی با موبایل Gionee در سایه سنگین ورشکستگی

موبایل Gionee در بین برندهای بزرگ چینی مثل هواوی، شیائومی، Vivo و Oppo چندان شناخته شده نیست و حتی در مواردی از برندهای ضعیف‌تری مثل ZTE و Lenovo نیز جایگاه پائین‌تری دارد. این برند که فروش آن تقریبا به طور کامل به بازارهای کشور چین و در شرایط خاص محدود است حالا با چالش بزرگی روبرو شده که شاید در آینده نچندان دور، موبایل Gionee را به دست فراموشی بسپارد. طبق جدیدترین خبرهای منتشر شده در این زمینهع شرکت Gionee با بدهی هنگفت 17 میلیارد یوانی روبرو شده که چیزی معادل 2.45 میلیارد دلار است و بخشی از آن یعنی حدود 1 میلیارد ین طبق خبرهای واصله در نتیجه باخت و ضرر ریاست این شرکت، Liu Lirong در قمار در کازینو بوده است!

خداحافظی با موبایل Gionee در سایه سنگین ورشکستگی

Gionee اما برای رفع این مشکل بزرگ بیکار ننشسته و طبق خبرهای رسیده، به تازگی جلسه‌ای با حضور نمایندگان و تأمین‌کنندگان این برند به توافقی برای پرداخت بدهی‌ها با این طلبکاران عمده دست یافته است. این اما یک بخش ماجراست و نزدیک به 400 کمپانی کوچک‌تر هنوز با این برند توافق نکرده و منتظر راهی برای جبران ضرر خود هستند که در صورت یافت نشدن این راه شاید مجموعه موبایل Gionee در آینده امکان فعالیت نداشته باشد.

به گزارش Beijing Youth Daily جلسه مذکور با حضور نمایندگان و تأمین‌کنندگان عمده این برند پس از آن صورت گرفت که این جمع که متشکل از 20 شرکت است با از دست دادن اعتماد خود به این مجموعه و منتشر شدن گزارش‌هائی مبنی بر اینکه بنیان‌گذار این شرکت هر ماه نزدیک به 1 تا 200 میلیون دلار را از دست می‌دهد، شکایتی را علیه Gionee‌ در دادگان شنژن مطرح کردند.

خداحافظی با موبایل Gionee در سایه سنگین ورشکستگی
Gionee M7

Liu Lirong ریاست این شرکت در دفاع از خود به این نکته اشاره کرده که Gionee تنها منبع درآمد وی بوده و این اجتناب‌ناپذیر است که در فعالیت‌های احتماعی پایه‌گذاری شده توسط این برند، شرکت کند. با وجود شرایط بحرانی این برند، هنوز یکی از گوشی‌های استراتژیک این شرکت یعنی Ginee M7 که سال پیش عرضه شد، پرفروش بوده و این شرکت نیز ادامه پشتیبانی از این مدل را تضمین کرده است.

منبع

ارسال یک پاسخ