MWC 2017 :‌ راه‌حل ابتکاری اوپو برای 5 برابر زوم اپتیکال

0
1938
MWC 2017 :‌ راه‌حل ابتکاری اوپو برای 5 برابر زوم اپتیکال

چندی پیش شرکت چینی اوپو که اینک چهارمین برند تولیدکننده اسمارت‌فون در جهان پس از اپل، سامسونگ و هواوی است و عنوان برترین تولیدکننده اسمارت‌فون در چین را نیز به تازگی به خود اختصاص داده است از یک ایده تازه برای تلفیق 5 برابر زوم اپتیکال در یک گوشی موبایل خبر داد. این ایده حالا در نمایشگاه MWC 2017 به نمایش درآمده است. ایده 5 برابر زوم اپتیکال در یک گوشی موبایل Oppo البته هنوز تا به واقعیت پیوستن زمان نیاز دارد و اینک تنها در قالب یک دیوایس نمایشی یا prototype می‌توان آن را مشاهده کرد.

 

راه‌حل Oppo برای انجام این کار بر خلاف برندهای دیگری مثل سامسونگ یا ایسوس با قرار دادن اجزای لنز مثل یک دوربین عادی و در نتیجه حجیم‌تر شدن دستگاه صورت نمی‌پذیرد و این شرکت راه‌حلی کاملا ناب و دست نخورده را برای این کار در نظر گرفته است. ویدئوی زیر می‌تواند در ابتدا تصوری از ایده 5 برابر زوم اپتیکال را در ذهن شما ایجاد کند

در حقیقت به جای زوم 5 برابری اپتیکال، اوپو از زوم 3 برابری در این مجموعه و سپس ارتقا تصویر و برخورداری از زوم دیجیتال برای رسیدن به عدد 5 برابر استفاده کرده است. در این سیستم همانند یک پریسکوپ اجزای لنز دوربین به صورت افقی در عرض دستگاه جای گرفته‌اند و از این رو ضخامت گوشی پروتوتایپ تنها 7.5 میلیمتر باقی مانده است. با اینکه از روی این تصاویر و در غیاب دیوایس واقعی نمی‌توان در مورد کیفیت این مجموعه نتیجه‌گیری کرد حداقل می‌توان از کیفیت بالای عکس‌های گرفته شده توسط دستگاه آزمایشی که در ویدئوی بالا دیده می‌شود سخن گفت. در مورد زمان حضور در بازار این ایده اوپو در قالب یک دیوایس واقعی هنوز اظهارنظری رسمی از سوی این شرکت صورت نگرفته است.

منبع

ارسال یک پاسخ