سامسونگ گلکسی S8 و +S8 رسما معرفی شدند

0
14364
سامسونگ گلکسی S8 و +S8 رسما معرفی شدند

سامسونگ گلکسی S8 و +S8 بی‌شک پر تکرارترین گوشی‌های تاریخ در زمینه رخنه کردن اطلاعات غیر رسمی بوده و برای هفته‌های متوالی سیل بیشماری از اطلاعات، عکس ویدئو از این دو گوشی در دسترس قرار گرفت. این دو اسمارت‌فون جدید که تغییرات بزرگی را نسبت به هرآنچه تا به حال از سامسونگ دیده‌ایم تجربه کرده‌اند بالاخره شب گذشته به صورت رسمی توسط سامسونگ معرفی شدند.

سامسونگ گلکسی S8 و +S8 رسما معرفی شدند

سامسونگ گلکسی S8 و برادر بزرگ‌تر آن همانطور که پیش از این مشخص شده بود با حذف دکمه زیر صفحه‌نمایش و کاهش چشمگیر حاشیه‌های بالایی و پایینی صفحه به رکورد تازه‌ای در این زمینه دست یافته و اینک با وجود پنل‌های بسیار بزرگ‌تر از گذشته هنوز دیوایس‌های نسبتا کوچکی محسوب می‌شوند.

سامسونگ گلکسی S8 و +S8 رسما معرفی شدند

گلکسی S8 با صفحه‌نمایش 5.8 اینچی دارای سایز 8×68.1×148.9 میلیمتری بوده که نسبت به S7 سال گذشته با صفحه‌نمایش 5.1 اینچی تنها 6.5 میلیمتر در ارتفاع و عرض آن حتی 1.5 میلیمتر کمتر شده است.  وزن 155 گرمی این گوشی نیز با وجود 0.7 اینچ صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، تنها 3 گرم بیشتر از S7 است. این ماجرا در مورد گلکسی اس 8 پلاس در مقایسه با S7 edge نیز تکرار شده و S8 پلاس با پنل 6.2 اینچی نسبت به S7 edge با پنل 5.5 اینچی تنها 8.6 میلیمتر ارتفاع بیشتری دارد و عرض آن 0.8 میلیمتر کمتر است. سایز اس 8 پلاس برابر 8.1×73.4×159.5 میلیمتر است و 173 گرم وزن دارد. بدنه هر دو گوشی از استاندارد ضد آب IP68 برخوردار بوده و روی صفحه‌نمایش نیز از شیشه گوریلاگلس 5 استفاده شده است.

سامسونگ گلکسی S8 و +S8 رسما معرفی شدند

وضوح صفحه‌نمایش هر دو گوشی 1440×2960 یکسل است که فشردگی و تراکم پیکسلی را به 567ppi در S8 و 531ppi در اس 8 پلاس ارتقا می‌دهد. نسبت تصویر این دو صفحه‌نمایش 18.5:9 بوده و فناوری ساخت آنها نیز طبق معمول Super AMOLED است. در این دو پنل از فناوری HDR10 پشتیبانی می‌شود اما برخلاف LG G6 ظاهرا از Dolby Vision خبری نیست. این دو صفحه‌نمایش ظاهرا نخستین نمونه‌های دارای گواهی Ultra Dynamic Range به حساب می‌آیند اما هنوز اطلاعات بیشتری در این مورد منتشر نشده است. یک نکته جالب در مورد این دو صفحه‌نمایش وضوح پیش‌فرض فول اچ‌دی پلاس (1080×2220 پیکسلی) آنها است که می‌توان آن را به +HD یا 720×1480 پیکسل یا 1440×2960 پیکسل ارتقا داد. بالای صفحه‌نمایش همانند نوت7 از اسکنر عنبیه چشم نیز استفاده شده است.

سامسونگ گلکسی S8 و +S8 رسما معرفی شدند

همانطور از ابتدا نیز مشخص شده بود دکمه‌های همیشگی زیر صفحه‌نمایش گوشی‌های سامسونگ گلکسی S8 و اس 8 پلاس حذف شده و به جای آن از دکمه‌های مجازی درون رابط کاربری استفاده شده است. این دکمه‌ها البته حساس به فشار بوده و فیدبک لرزشی آنها نیز به گفته سامسونگ بهتر از اپل است. سنسور اثر انگشت نیز در پشت گوشی و در کنار دوربین قرار دارد.

سامسونگ گلکسی S8 و +S8 رسما معرفی شدند

در کناره گوشی بازهم همانطور که پیش از این مشخص شده بود یک دکمه جدید برای احضار رابط صوتی هوشمند سامسونگ با نام Bixby که چندی پیش رسما معرفی شد در نظر گرفته شده که علاوه بر پاسخگویی به سوالات صوتی، امکانات هوشمندانه دیگری نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

دوربین‌های دوگانه همچنان در گوشی‌های سامسونگ جایی ندارند و این بار نیز در اس 8 و اس 8 پلاس از دوربین‌های تکی استفاده شده است. دوربین این دو گوشی تقریبا بدون تغییر سخت‌افزاری نسبت به S7 و S7 edge یک نمونه 12 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس Dual Pixel است که همچنان یکی از بهترین و سریع‌ترین نمونه‌ها در این کلاس به حساب می‌آید.

سامسونگ گلکسی S8 و +S8 رسما معرفی شدند

یک قابلیت نرم‌افزاری جدید این دوربین ویژگی تازه‌ای به نام Multiframe Processing است که در طی آن چندین حالت نورگیری جدید برای گرفتن عکس مورد استفاده قرار گرفته و در نتیجه به گفته سامسونگ،‌کیفیت عکس افزایش پیدا می‌کند. دوربین سلفی اما ارتقا بسیار مناسبی را در مقایسه با گذشته تجربه کرده و به جای نمونه 5 مگاپیکسلی فاقد فوکوس حاضر در اس 7 و اس 7 اج اینک از یک واحد 8 مگاپیکسلی جدید استفاده شده که علاوه بر Multiframe Processing از فوکوس خودکار نیز بهره می‌برد که این آخری از جمله معدود نکاتی به حساب می‌آید که در خبرها و شایعات مرتبط با سامسونگ گلکسی S8 و اس 8 پلاس ظاهر نشده بود. این دوربین همانند دوربین اصلی از گشودگی دیافراگم f/1.7 برخوردار است.

سامسونگ گلکسی S8 و +S8 رسما معرفی شدند

در بخش پردازشی طبق انتظار چیپ‌ست‌های Snapdragon 835 و اکسینوس 8895 حضور دارند که طبق معمول هریک برای مناطق جغرافیایی مشخص به کار گرفته می‌شوند. در تمام مناطق جغرافیایی توزیع این دو گوشی حافظه رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی حضور دارد اما برخی مناطق از جمله چین و کره‌جنوبی ظاهرا نسخه 128 گیگابایتی با 6 گیگابایت RAM را نیز دریافت می‌کنند. اسلات حافظه نیز طبق معمول در این دو گوشی حضور داشته که در نسخه دو سیم‌کارت در جایگاه سیم‌کارت دوم و در نسخه تک سیم‌کارت دارای اسلات اختصاصی است.

به لطف حضور این چیپ‌ست‌های پردازشی، اس 8 و اس 8 پلاس سامسونگ اولین گوشی‌های دنیا مجهز به اینترنت نسل چهارم 1 گیگابایتی LTE به حساب می‌آیند. یک تفاوت دیگر اس 8 و ا س8 پلاس به جز سایز صفحه‌نمایش به باتری این دو گوشی تعلق دارد. در اس 8 از یک باتری 3000mAh استفاده شده و برادر بزرگ‌تر آن نیز دارای باتری 3500mAh است. شارژ سریع و شارز وایرلس نیز در لیست امکانات این دو مدل جای دارد.

سامسونگ گلکسی S8 و +S8 رسما معرفی شدند

برخلاف آیفون‌های جدید اپل و سری U در HTC، سامسونگ همچنان از جک 3.5 میلیمتری هدست در این دو گوشی استفاده کرده و ظاهرا همراه این دو مدل یک هدست AKG ارائه می‌کند این هدست دارای دو درایور یکی 9 میلیمتری و دیگری 11 میلیمتری است. از دیگر لوازم جانبی این دو گوشی باید به داک DeX و دوربین جدید Gear VR اشاره کرد. پورت USB Type-C این گوشی نیز دارای استاندارد سرعت USB 3.1 است.

سامسونگ گلکسی S8 و +S8 رسما معرفی شدند

سامسونگ گلکسی S8 و اس 8 پلاس قرار است در رنگ‌های مشکی، خاکستری، نقره‌ای، آبی و طلایی با قیمت پایه 750 دلار برای اس 8 و 850 دلار برای اس 8 پلاس از 21 آوریل (1 اردیبهشت) در آمریکا و 28 آوریل (8 اردیبهشت) در اروپای غربی ارائه شود.

ارسال یک پاسخ