شورولت کامارو eCOPO مفهوم تازه‌ای در دنیای خودروهای الکتریکی

0
1966
شورولت کامارو eCOPO مفهوم تازه‌ای در دنیای خودروهای الکتریکی

شرکت جنرال موتورز هفته گذشته در نمایشگاه تجاری Specialty Equipment Market Association یا به اختصار SEMA از یک شورلت کاماروی مفهومی جدیدی رونمائی کرد که با وجود تمام‌الکتریکی بودن، جذابیت‌های بسیار بالائی مثل یک Muscle Car واقعی ارائه می‌کند؛ شورولت کامارو eCOPO که نام آن از کامارو COPO در اواخر دهه 60 گرفته شده با وجود رنگ آبی آن (که تأکید مجددی بر الکتریکی بودن آن است) از بیرون ظاهری مثل همه کاماروهای مدرن امروزی دارد اما ماجرای داخل آن بسیار متفاوت است. کامارو eCOPO به موتوروهای الکتریکی BorgWarner مجهز است که پیش از این نمونه آنها را در کامیون‌های تمام‌الکتریکی دایملر دیده بودیم.

شورولت کامارو eCOPO مفهوم تازه‌ای در دنیای خودروهای الکتریکی

موتورهای این خودروی الکتریکی، توان مورد نیاز خود را از پک باتری 800 ولتی تأمین می‌کنند که نسبت به آنچه در Chevy Bolt دیده بودیم دو برابر قدرت بیشتری دارد اما در کامارو eCOPO از استایل چینش موسوم به اسکیت‌بورد برای قرار دادن باتری‌ها که کل کف ماشین را می‌پوشانند و استاندارد همیشگی خودروهای الکتریکی‌ست استفاده نکرده و به جای آن این مجموعه به چهار پک 200 ولتی تقسیم شده که در قسمت‌های مختلف کف ماشین قرار گرفته‌اند. دو بسته از این چهار پک زیر صندلی‌های عقب و دو بسته از آنها نیز در صندوق عقب جای گرفته‌اند.

شورولت کامارو eCOPO مفهوم تازه‌ای در دنیای خودروهای الکتریکی

به گفته جنرال موتورز، این نحوه چینش باتری‌ها به بهبود عملکرد ماشین در کشیدگی و اصطلاحا drag کمک می‌کند چرا که وزن قسمت عقب حالا 56 درصد از جلوی ماشین بیشتر است و کامارو eCOPO را در ردیف خودروهای الکتریکی مسابقه‌ای قرار می‌دهد. وزن‌ هریک از پک‌های باتری در این اتوموبیل، 175 پوند یا نزدیک به 79.3 کیلوگرم است و یک سیستم مدیریت باتری، عملکرد هریک از این چهار پک را در مواردی مثل ولتاژ و درجه حرارت به صورت دائم کنترل می‌کند.

کامارو eCOPO هنوز در مرحله مفهومی یا Concept قرار دارد و در مورد امکان ارائه انبوه آن به بازار هنوز خبری در دست نیست.

منبع

ارسال یک پاسخ