شیائومی Mi 5X رسما معرفی شد؛ دوربین دوگانه، 5.5 اینچ، 222 دلار

0
2983
شیائومی Mi 5X رسما معرفی شد؛ دوربین دوگانه، 5.5 اینچ، 222 دلار

از انتشار تصویر رسمی شیائومی می 5X با دوربین‌های دوگانه تنها چند روزی می‌‌گذرد و همانطور که پیش‌بینی می‌شد امروز Xiaomi Mi 5X رسما معرفی شد. این گوشی که امروز در مراسمی در چین رونمایی گردید طبق همه آن چیزهایی که از قبل می‌دانیم دارای صفحه‌نمایش 5.5 اینچی فول اچ‌دی و دو دوربین 12 مگاپیکسلی در بخش پشتی دستگاه است که ظاهرا عینا از Mi 6 به این گوشی منتقل شده‌اند. این دوربین‌ها یکی تله و دیگری واید است و 2 برابر زوم اپتیکال را ارائه می‌دهند. لبه‌های صفحه‌نمایش در این گوشی از شیشه 2.5D بهره می‌برند که ظاهر مدرنی را برای آن ایجاد می‌کنند. دو فلش با توناژ رنگی مختلف برای دوربین دستگاه در نظر گرفته شده و در بخش فوکوس خودکار نیز از دو فناوری تشخیص فاز و کنتراست استفاده شده است. دوربین سلفی این مدل نیز 5 مگاپیکسلی ست.

شیائومی Mi 5X رسما معرفی شد؛ دوربین دوگانه، 5.5 اینچ، 222 دلار

شائومی Mi 5X در بخش پردازشی از چیپ‌ست 8 هسته‌ای Snapdragon 625 با فناوری ساخت 14 نانومتری بهره می‌برد و 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی دارد. باتری گوشی دارای ظرفیت نسبتا مناسب 3,080mAh است که برای دیوایسی در این سطح البته می‌توانست اندکی بیشتر باشد. در بخش نرم‌افزاری این مدل با سیستم‌عامل اندروید 7.1 با رابط کاربری MIUI 8 خواهد بود که در آینده به رابط کاربری جدید MIUI 9 که همین امروز در کنار معرفی 5X به نمایش گذاشته شد آپگرید خواهد شد. در این رابط کاربری سه عامل مهم شامل جست‌وجوی المان‌های تصویر، دستیار هوشمند و لانچر هوشمند اپلیکیشن بهره می‌برد.

شیائومی Mi 5X رسما معرفی شد؛ دوربین دوگانه، 5.5 اینچ، 222 دلار

اسکنر اثر انگشت در بخش پشتی دستگاه قرار دارد و پورت USB Type-C نیز برای آن در نظر گرفته شده است. این گوشی که از نخستین روز آگوست (10 مرداد) در رنگ‌های مشکی، طلایی و رز-گلد به بازار چین عرضه می‌شود در حدود 222 دلار (1,499 یوان) قیمت خواهد داشت و در مورد ارائه احتمالی و قیمت آن در دیگر بازارهای جهانی هنوز صحبتی از طریف این شرکت به میان نیامده است.

منبع

ارسال یک پاسخ