iPhone 8 Plus اولین پلاسی که از مدل عادی بیشتر می‌فروشد

0
2211
iPhone 8 Plus اولین پلاسی که از مدل عادی بیشتر می‌فروشد

از حضور آیفون‌های بزرگ‌تر دارای پسوند پلاس در بازار اینک بیش از 3 سال می‌گذرد و به جز آیفون 6 پلاس، هنوز نیز می‌توان هر سه مدل باقی مانده یعنی آیفون 6s پلاس، آیفون 7 پلاس و طبیعتا آیفون 8 پلاس که یکی دو ماه پیش رسما معرفی شد را از خود اپل تهیه کرد. در طی سه سال گذشته یک نکته مشترک بین تمامی گوشی‌های پلاس اپل، فروش کمتر آنها در مقایسه با مدل‌های معمولی بود و همواره آیفون‌های کوچک‌تر بدون پسوند پلاس یعنی آیفون 6، آیفون 6s و آیفون 7 فروش بالاتری نسبت به همتایان پلاسی خود داشتند. این روند اما ظاهرا در iPhone 8 Plus در سه‌ماهه سوم سال 2017 بالاخره معکوس شده است. آمار جدید ارائه شده در این مورد به نقل از موسسه معتبر Canalys به دست آمده که در آن به آمار اارئه (shipment) جهانی گوشی‌های مختلف پرداخته شده است. در این لیست البته iPhone 8 Plus جایگاه اول را در اختیار ندارد و هنوز آیفون 7 و آیفون 6s دو سال قبل (به لطف کاهش قیمتی که پس از معرفی آیفون‌های امسال تجربه کردند) در مکان‌های اول و دوم قرار دارند.

iPhone 8 Plus اولین پلاسی که از مدل عادی بیشتر می‌فروشد

آیفون 7 طبق آمار این لیست با ارائه 13 میلیون گوشی به بازارهای جهانی در صدر قرار دارد و پس از آن آیفون 6s تقریبا در جایگاه مشترکی با گوشی ارزان‌قیمت سامسونگ گلکسی J2 Prime قرار دارد. تقاضا برای آیفون 8 و iPhone 8 Plus کمتر از سال پیش بوده و در حالی که از سری 7 در همین موقع از سال 14 میلیون دیوایس به بازار عرضه شده بود این تعداد برای آیفون 8 و iPhone 8 Plus‌ فقط 11.8 میلیون عدد است. از این تعداد 6.3 میلیون عدد مدل پلاس و 5.4 میلیون عدد مدل معمولی بوده است.

iPhone 8 Plus اولین پلاسی که از مدل عادی بیشتر می‌فروشد

در لیست Canalys با اینکه گوشی‌های آیفون در صدر دیده می‌شوند اما از لحاظ برند همچنان سامسونگ در جایگاه اول قرار دارد و پس از آن اپل، هواوی٫ اوپو و شائومی جایگاه‌های دوم تا پنجم را در اختیار دارند. رشد 17 درصدی هواوی و رشد فوق‌العاده 86.9 درصدی شائومی در این لیست از جمله جالب‌ترین نکات قابل ذکر به شمار می‌روند.

منبع

ارسال یک پاسخ