الیمپوس EyeTrek تعریف تازه‌ای از Google Glass

0
1931
الیمپوس EyeTrek تعریف تازه‌ای از Google Glass

شرکت ژاپنی الیمپوس که بیشتر آن را با دوربین‌های عکاسی مدرن آن می‌شناسیم به تازگی یه دستگاه پوشیدنی خاص به نام الیمپوس EyeTrek Insight منتشر کرده که از لحاظ ظاهری و عملکردی، شباهت نزدیکی به Google Glass یا عینک هوشمند گوگل دارد. الیمپوس EyeTrek یک دیوایس با بخش نر‌م‌افزاری اوپن سورس است که عملا بسیار بزرگ‌تر از گوگل گلس بوده و همانن گوگل گلس Enterprise به صورت ویژه برای کاربردهای صنعتی و سازمانی ساخته شده است. در جلوی این عینک، یک دوربین 2.4 مگاپیکسلی (که رو به سمت مقابل است) تعبیه شده و صفحه‌نمایش بسیار کوچک‌ آن نیز درست در مقابل مردمک چشم قرار می‌گیرد.

EyeTrek Insight به گونه‌ای طراحی شده که روی دسته هر نوع عینکی (از عینک‌های شماره‌دار طبی تا عینک‌های محافظ چشم) قرار بگیرد و روی بدنه آن یک تاچ‌بار لمسی برای کنترل محتوا با انگشت در نظر گرفته شده است. امکان اتصال یک میکروفون به صورت آپشنال نیز برای این عینک وجود دارد که از طریق آن می‌توان دستورات صوتی را به دستگاه منتقل نمود. الیمپوس EyeTrek امکان اتصال از طریق وای‌فای و بلوتوث را داشته و از این طریق می‌توان طیف متنوعی از دیوایس‌ها را به آن متصل کرد. دوام باتری دستگاه تنها 1 ساعت است و از این رو یک دستگاه جانبی دیگر نیز به صورت جداگانه برای اتصال عینک هوشمند به یک شارژر USB قابل تهیه است.

الیمپوس EyeTrek تعریف تازه‌ای از Google Glass

دوربین این مجموعه رزولوشن پائینی تنها معادل 1216×1992 پیکسل داشته و رزولوشن صفحه‌نمایش OLED بسیار کوچک این مدل که اندازه آن نصف مردمک چشم انسان است نیز تنها 400×640 پیکسل است. این صفحه‌نمایش که از سوی شرکت سازنده، نیمه شفاف معرفی می‌شود بازهم به گفته الیمپوس می‌تواند تصاویر واضحی را  حتی در محیط‌های خارجی و پر نور ارائه کند. این دستگاه همانطور که گفته شد برای کاربردهای صنعتی و سازمانی و برای خوانده شدن بهتر اطلاعات توسط کارمندان و کارگران تعبیه شده اما به دلیل وجود سیستم‌عامل اندروید، امکان ایجاد تغییرات در کاربری آن توسط برنامه‌نویسان وجود دارد این دوربین در سایت الیمپوس با قیمت 1,500 دلار در دسترس است و میکروفون جداگانه و اداپتور باتری آن نیز به ترتیب 90 و 110 دلار قیمت دارند.

سه سال پیش هواوی نیز تلاش ناکامی را برای ساخت عینکی مشابه Google Glass آغاز کرد که به نقطه مشخصی ختم نشد.

 

منبع

ارسال یک پاسخ