به زودی منتظر دیدن موبایل vivo‌ در بازار باشید

0
1731
به زودی منتظر دیدن موبایل vivo‌ در بازار باشید

برند vivo یکی از پنج برند اصلی بازار موبایل در طی یکی دو سال گذشته بوده و با اینکه در سه‌ماهه گذشته شیائومی جایگاه آن را در رده پنجم و بعد از Oppo به خود اختصاص داده است اما این شرکت چینی هنوز یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان اسمارت‌فون به حساب می‌آید و در آخرین گزارش بازار موبایل چین در سه‌ماهه گذشته در جایگاه سوم قرار دارد. اگر این برند را نمی‌شناسید تقصیر از شما نیست چون بیشترین تولیدات این شرکت در خود کشور چین به فروش می‌رسد. این روند قرار است به زودی تغییر کند و موبایل vivo‌ نه‌تنها در چین و کشورهای آسیایی، بلکه در اروپا و آفریقا نیز  توزیع شود. موبایل vivo‌ تا پیش از این جدا از چین تقریبا به‌طور کامل تنها در هند عرضه شده و سایر کشورها به صورت پراکنده به این برند دست یافته‌اند. قرارداد جدید vivo برای رسیدن به بازارهای جهانی بیشتر از طریق شرکت سازنده چیپ‌ست Qualcomm صورت گرفته است. این قرارداد که شامل همکاری فنی و اشتراک‌گذاری حقوق ثبت اختراع می‌شود دارای ارزش 4 میلیارد دلار است و در طی آن نسبت به ارائه گوشی‌های موبایل با فناوری 5G و ویژگی‌های تشخیص هویت بیومتریک در سال‌های آینده ابراز امیدواری شده است.

به زودی منتظر دیدن موبایل vivo‌ در بازار باشید

برای فهمیدن ارتباط بین این دو شرکت کافی‌ست بدانیم کوالکام نخستین شرکتی بوده که سنسور اثر انگشت التراسونیک زیر شیشه صفحه‌نمایش را ارائه کرد و ویوو نیز نخستین شرکتی بود که از گوشی دموی مجهز به سنسور اثر انگشت زیر شیشه صفحه‌نمایش رونمایی کرد. همکاری این دو برند البته به اینجا ختم نمی‌شود و موبایل vivo‌ و کوالکام قرار است فناوری تشخیص سه‌بعدی چهره مشابه (آیفون X) را نیز همراه با اسکن کفت دست و اسکنر عنبیه با هم توسعه دهند.

به زودی منتظر دیدن موبایل vivo‌ در بازار باشید
vivo X20

ویوو به تازگی گوشی X20 و X20 پلاس را با فناوری تشخیص چهره روانه بازار کرده است که در آنها از چیپ‌ست Snapdragon 660 استفاده شده بود.

منبع

ارسال یک پاسخ