قیمت آیفون X با جمع قطعات آن فقط 412 دلار است!

0
3484
قیمت آیفون X با جمع قطعات آن فقط 412 دلار است!

شکی در این وجود ندارد که اسمارت‌فونی مثل آیفون X بسیار گران‌تر از تجربه‌های عادی برای این شرکت تمام شده است اما به راستی قیمت آیفون X از روی قطعاتی که اپل برای ساخت آن به کار گرفته است به چه میزان است. قیمت آیفون X اعلام شده از سوی اپل حداقل 999 دلار است اما قیمت اصلی این گوشی از روی قطعات حتی از نصف این رقم هم کمتر است. این خبر به نقل از برخی ناظران صنعتی چینی اعلام شده که در طی آن نسخه 64 گیگابایتی این گوشی تنها 412.75 دلار برای این شرکت هزینه دارد.

طبیعتا گران‌قیمت‌ترین جزء حاضر در این گوشی صفحه‌نمایش 5.8 اینچی OLED آن است که از سامسونگ خریداری شده و هریک از عدد از آن برای اپل 80 دلار آب خورده است که این از همه قطعات دیگر حاضر در این گوشی بسیار گران‌تر است. بعضی منابع دیگر قیمت هریک از این صفحه‌نمایش‌ها را حتی بیشتر هم تخمین زده و رقم آن را به 100 تا 120 دلار هم افزایش داده‌اند.

قیمت آیفون X با جمع قطعات آن فقط 412 دلار است!

بعد از صفحه‌نمایش به چیپ‌ست پردازشی A11 Bionic این گوشی می‌رسیم که 26 دلار قیمت دارد و مودم کوالکام این مجموعه نیز 18 دلار است. سنسور Face ID دارای لیبل قیمت 25 دلاری بوده و پنل شیشه‌ای جلویی هم 18 دلار قیمت دارد. حافظه NAND ساخت توشیبا در این گوشی در نسخه 256 گیگابایتی به قیمت 45 دلار توسط اپل تهیه شده و حافظه رم 3 گیگابایتی نیز 24 دلار هزینه در بر داشته است.

ممکن است فکر کنید این اختلاف قیمت 59 درصدی مابین قیمت قطعات و رقم نهایی آیفون X بیش از اندازه ناجوانمردانه است اما باید بدانید که قیمت قطعات تنها بخشی از هزینه‌های گزاف اپل در ساخت، بازاریابی و ارائه این مدل به بازار است. نکته دیگر اینکه آیفون 10 تا به امروز بیشترین هزینه را به اپل برای ساخت یک آیفون تحمیل کرده و اختلاف آن با دیگر گوشی‌های این شرکت در سال‌های قبل را می‌توانید در جدول زیر ببینید.

قیمت آیفون X با جمع قطعات آن فقط 412 دلار است!

منبع

ارسال یک پاسخ