مرگ ویندوزفون قطعی ست: مایکروسافت بار دیگر تأکید کرد

0
2645
مرگ ویندوزفون قطعی ست: مایکروسافت بار دیگر تأکید کرد

اوائل اردیبهشت امسال در یک گزارش غیر رسمی از حذف ویندوزفون از مجموعه مایکروسافت سخن به میان آمده بود؛ مرگ ویندوزفون در آن گزارش برپایه اطلاعات SEC بدست آمده بود که در آن فعالیت‌های مایکروسافت برای فصل سوم سال مالی این شرکت مورد بررسی قرار گرفته بود اما هیچ خبری از ویندوزفون در آن دیده نمی‌شد. اگر آن گزارش به صورت غیر رسمی به مرگ ویندوزفون اشاره داشت، امروز اما Joe Belfiore معاونت ارشد بخش سیستم‌عامل مایکروسافت به صراحت در توئیتر به این موضوع اشاره کرد. این مدیر ارشد مایکروسافت در توئیت خود به پشتیبانی این شرکت برای حذف باگ‌ها اشاره کرده اما ارائه ویژگی‌های جدید و سخت‌افزارهای تازه را کاملا رد رده است :

مطمئنا ما به پشتیبانی پلتفرم در رفع باگ، آپدیت‌های امنیتی و موارد مشابه ادامه می‌دهیم اما ساخت ویژگی‌ها و سخت‌افزارای جدید در [کانون] توجه [ما] قرار ندارد.

وی در توئیتی دیگر دلائل اتخاذ این تصمیم را برشمرده است که در آن ظاهرا مایکروسافت در تلاش برای جذب پارنترهای جدید و ترغیب برنامه‌نویسان در استفاده از این پلتفرم ناکام مانده و به همین علت ویندوز 10 موبایل اینک در جایگاهی قرار گرفته که امکان برگشت برای آن نیست. وی می‌گوید :

ما به شدت برای جذب برنامه‌نویسان تلاش کردیم. پول [به آنها] پرداخت کردیم… اپلیکیشن برای آنها نوشتیم… اما حجم کاربران [ویندوزفون] برای اغلب کمپانی‌ها جهت سرمایه‌گذاری بسیار پایین است.

مایکروسافت مدت‌ها است از استراتژی پیشین خود برای ساخت سیستم‌عامل موبایلی به رویکرد تازه‌ای یعنی تسهیل و بهبود رابطه مابین گوشی موبایل و PC روی آورده و ارائه مرورگر Edge برای سیستم‌عامل iOS که همین چند روز پیش اتفاق افتاد نیز در همین راستا قرار دارد.

منبع

ارسال یک پاسخ