مایکروسافت Edge برای iOS معرفی شد، اندروید در راه است

0
2406
مایکروسافت Edge برای iOS معرفی شد، اندروید در راه است

مرورگر مایکروسافت Edge که همزمان با ویندوز 10 برای این سیستم‌عامل معرفی شد و قصد تغییر نظر و عقیده کاربران در مورد مرورگر مشکل‌آفرینان و همچنان محبوب Internet Explorer را داشت حالا قرار است به سیستم‌عامل‌های موبایلی نیز راه پیدا کند و در اولین گام برای سیستم‌عامل iOS و آی‌پد، آی‌پاد و آیفون‌های اپل ارائه شده است. به گفته مایکروسافت، این مرورگر هنوز برای iOS نیز در مرحله تست قرار دارد و با تکمیل شدن به زودی برای اندروید نیز ارائه می‌شود. جالب‌ترین نکته در مورد مرورگر جدید مایکروسافت Edge موبایلی، گزینه‌ای به نام Continue on PC است که همانطور که می‌‌توان حدس زد این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که Tab فعلی باز شده روی صفحه گوشی را روی مرورگر دسک‌تاپی Edge باز کنند. مایکروسافت حساب‌ ویژه‌ای روی این  قابلیت باز کرده و از همین رو، آن را در کنار دکمه back، forward و refresh کردن صفحه قرار داده است.

مایکروسافت Edge برای iOS معرفی شد، اندروید در راه است

از جمله دیگر ویژگی‌هایی که از نسخه دسک‌تاپی Edge روی ویندوز 10 به این نسخه موبایلی منتقل شده‌اند می‌توان به حالت خواندن (Reading View) و Hub View اشاره کرد که در اولی می‌توان یک مقاله را بدون مزاحمت المان‌های مختلف مثل تبلیغات مطالعه کرد و در دومی می‌توان مجموعه‌ای از بوک‌مارک‌ها، لیست‌های خواندن، تاریخچه و دانلود‌ها را یکجا مشاهده نمود. امکان سینک کردن اطلاعات کاربران در دو مورد Favoriteها و لیست‌های خواندن برای Edge وجود دارد و در آینده پسوردها و خرید‌های مایکروسافت استور نیز به این قابلیت افزوده می‌شود.

مایکروسافت Edge برای iOS معرفی شد، اندروید در راه است

برای نصب مایکروسافت Edge روی iOS باید چند شرط را پشت سر بگذارید نخست اینکه در لیست بتا تسترهای مایکروسافت (Windows Insiders) قرار داشته باشید و در آمریکا نیز زندگی کنید. در شرط سوم نیز باید دیوایس iOS خود را با پروسه نسبتا پیچیده‌ای به کامپیوتر PC متصل کنید که در طی آن علاوه بر اطلاعات اکانت مایکروسافت، باید شماره تلفن و حداقل یک اپلیکیشن ر نصب داشته باشید. در آخر توجه به این نکته نیز خالی از اهمیت نیست که این مرورگر در حقیقت نسخه اصلی Edge نبوده و در iOS روی موتور پردازش WebKit و روی اندروید روی Chromium اجرا می‌شود که این به آن معناست که این نسخه از Edge تنها مرورگرهای پیش‌فرض iOS و اندروید را تغییر ظاهر داده و پوسته جدیدی روی آنها اجرا می‌کند و بنابراین نباید از این مرورگر مایکروسافت Edge انتظار تغییری اساسی همچون سرعت بالاتر را داشت.

منبع

ارسال یک پاسخ