با هدست ادیسه VR سامسونگ آشنا شوید حریفی برای اکولوس

0
1850
با هدست ادیسه VR سامسونگ آشنا شوید حریفی برای اکولوس

پلتفرم واقعیت ترکیبی مایکروسافت یکی از جدیدترین حوزه‌های فعالیت شرکت‌های مختلف سازنده عینک‌های واقعیت مجازی و افزوده است و تا به امروز برندهای متفاوتی از دل و لنوو گرفته تا ایسوس و ایسر را به خود جلب کرده است. روز گذشته سامسونگ نیز به جمع این شرکت‌ها افزوده شد و هدست ادیسه VR سامسونگ با مشخصاتی مشابه دیگر نمونه‌های این رده به صورت رسمی معرفی شد.

هدست ادیسه VR سامسونگ البته به طور کامل نیز به تجربه‌های پیشین در این کلاس شباهت نداشت و برخی تفاوت‌های ریز و درشت از جمله دو دوربین در بخش جلویی دستگاه، آن را از دیگر نمونه‌های مشابه مثل هدست واقعیت ترکیبی ایسوس کاملا مجزا می‌کند. چندی پیش اطلاعاتی در مورد هدست واقعیت ترکیبی سامسونگ به بیرون درز پیدا کرده بود که بخش بزرگی از آنها امروز به صورت کامل تأیید شد. در ساختار این هدست جدید از دو صفحه‌نمایش 3.5 اینچی AMOLED استفاده شده و هدفون‌های آن نیز همانطور که پیش از این مشخص شده بود از نوع AKG است که صدای 360 درجه فراگیری را تولید می‌کنند.

وضوح صفحه‌نمایش‌های دوگانه دستگاه 1440×1600 پیکسل است و نرخ بروزرسانی آنها نیز 90 و 60 هرتز است. شتاب‌سنج دستگاه 6 محوری بوده و در آن از قطب‌نما، ژیروسکوپ و سنسور Proximity نیز استفاده شد است. دوربین‌های جلوی دستگاه فضای مقابل کاربر را پوشش می‌دهند و از برخورد افراد با موانع هنگام به چشم داشتن این سر بند یا HMD جلوگیری می‌کنند. اگر با ایده هدست‌های واقعیت ترکیبی مایکروسافت آشنایی ندارید می‌توانید از ویدئوی زیر اطلاعاتی را در این مورد کسب کنید.

 

این هدست واقعیت ترکیبی سامسونگ قرار است قبل از پایان سال جاری میلادی در آمریکا، چین، کره، برزیل و هنگ‌کنگ با قیمتی 499 دلار عرضه شود.

منبع

ارسال یک پاسخ