آیفون‌های 6 اس و 6 اس پلاس (6S و 6S Plus) آمدند

0
4434
معرفی آیفون های جدید 6S و 6S Plus

روز گذشته بالاخره پس از چندین ماه انتظار خبرهای کوچک و بزرگی که هیچکدام نیز طبیعنتا به صورت رسمی تایید یا رد نشدند دو آیفون جدید اپل با نام‌های ‌6 اس و 6 اس پلاس در مراسم باشگوهی در سالن  Bill Graham Civic Auditorium سانفرانسیسکوی ایالات متحده رونمایی شدند. در این مراسم به جز آیفون‌های 6S و 6S Plus بزرگ‌ترین آی‌پد اپل به نام iPad Pro نیز معرفی شد.

سایز هر دو آیفون 6 اس و 6 اس پلاس با وجود تغییر نکردن صفحه‌نمایش در هر دوی این مدل‌ها افزایش یافته و هر دو سنگین‌تر نیز شده‌اند. در مورد 6S با 0.2 میلیمتر افزایش در ضخامت 0.1 میلیمتر در عرض و 0.2 میلیمتر در ارتقاع با افزایش روبرو شده و 6S Plus‌ نیز ضخامت، عرض و ارتفاع به ترتیب 0.2، 0.1 و 0.1 میلیمتر نسبت به iPhone 6 Plus افزایش سایز داشته است. در زمینه وزن با 14 گرم وزن بیشتر در 6S و 20‌ گرم وزن بیشتر در 6S Plus روبرو می‌شویم.

6 اس و 6 اس پلاس - معرفی آیفون های جدید 6S و 6S Plus

با وجود این تغییرات در سایز و وزن، تقریبا امکان تشخیص دادن این دو مدل از یکدیگر در یک نگاه وجود ندارد البته یک نکته تازه در این میان یعنی ارائه شدن یک رنگ تازه Rose-Gold تا حدودی این تفکیک را ایجاد می‌کند. این رنگ پیشتر در Apple Watch نیز ارائه شده بود.

6 اس و 6 اس پلاس - معرفی آیفون های جدید 6S و 6S Plus

آیفون‌های 6 اس و 6 اس پلاس طبق انتظاری که از مدل‌‌های سری S می‌رود در سایز و رزولوشن صفحه‌نمایش تغییری نسبت به گذشته نداشته و همچنان از همان دو سایز 4.7 و 5.5 اینچی و رزلوشن‌های 1334×750 برای نسخه 6S و 1920×1080 پیکسلی برای نسخه 6S Plus بهره می‌برند. این صفحه‌نمایش البته یک تغییر بزرگ را تجربه کرده است.

معرفی آیفون های جدید 6S و 6S Plus

در ساختار این صفحه‌نمایش قابلیت تازه‌ای به نام 3D Touch در نظر گرفته شده که نه‌تنها کاملا در پلتفرم iOS 9 جایگذاری شده بلکه به صورت سخت‌افزاری نیز در صفحه‌نمایش حضور دارد. در این قابلیت پنل گوشی با تشخیص فشار وارده از سوی دست قابلیت‌های تازه‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

معرفی آیفون های جدید 6S و 6S Plus

به عنوان نمونه برای مشاهده یک عکس در آلبوم تصاویر اینستاگرام با نگه داشتن انگشت دست روی آن تصویر، بدون خروج از منوی فعلی می‌توان عکس یا حتی یک ویدئو را مشاهده کرد. در منوی اصلی نیز نگه داشتن دست روی آیکون یک برنامه همانند یک کلیک راست عمل کرده و گزینه‌های تازه‌ای را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. به عنوان نمونه با لمس و نگه‌داشتن دست روی آیکون برنامه نقشه می‌توان به گزینه‌هایی همچون نمایش مکان فعلی روی نقشه را مشاهده کرد و یا با تکرار همین عمل روی اپلیکیشن فیس‌بوک بلافاصله اقدام به چک-این کردن کرد.

معرفی آیفون های جدید 6S و 6S Plus

در این ویژگی با ادامه دادن تاچ می‌توان مثل همیشه به منوی اصلی آن برنامه وارد شد.

معرفی آیفون های جدید 6S و 6S Plus

شیوه مولتی‌تسکینگ و نمایش برنامه‌های در حال اجرا در iOS 9 نیز به همین ترتیب متحول شده و برای نمایش برنامه‌های در حال اجرا می‌توان به سادگی اقدام به Sweep‌ کردن دست از کناره عمودی صفحه‌نمایش رو به داخل کرد.

ارتقا وضوح دوربین اصلی از 8 مگاپیکسل به 12 مگاپیکسل دیگر نکته مهم قابل اشاره در دو آیفون 6 اس و 6 اس پلاس است. 6S Plus‌ همانند گوشی سال گذشته به لرزه‌گیر اپتیکال مجهز شده ولی این ویژگی در 6S حضور ندارد. اپل برای بهبود کیفیت سنسور تصویر در دوربین این گوشی از ویژگی تازه‌ای به نام deep trench isolation در تفکیک دیودهای رنگی سنسور بهره گرفته که از تداخل رنگی این دیودها کاملا جلوگیری می‌کند. این دوربین از فیلم‌برداری 4K نیز برای اولین بار پشتیبانی می‌کند.

معرفی آیفون های جدید 6S و 6S Plus

در این دوربین برای اولین بار ویژگی تازه‌ای به نام Live Photo‌ در نظر گرفته شده که در طی آن به صورت خودکار چند ثانیه قبل و بعد از هر عکس برداشت شده و سپس این ویدئوی کوتاه با نگه‌داشتن دست روی عکس به نمایش گذاشته می‌شود.

معرفی آیفون های جدید 6S و 6S Plus

ارتقا وضوح دوربین دوم از 1.2 مگاپیکسل به 5 مگاپیکسل و امکان استفاده از نور صفحه‌نمایش به عنوان فلش (retina flash) دیگر نکته قابل اشاره در لیست تغییرات دو آیفون جدید است.

در بخش پردازشی آیفون‌های 6 اس و 6 اس پلاس از چیپ‌ست Apple A9 استفاده شده که به گفته اپل تا 70 درصد در بخش پردازشی و تا 90 درصد در بخش گرافیکی قوی‌تر از A8 سال گذشته است. در ساختار A9 برای اولین بار کو-پروسسور M9 نیز به صورت داخلی تعبیه شده است که امکان تحلیل داده‌های حرکتی و فیت‌نس را به آسانی فراهم می‌آورد.

معرفی آیفون های جدید 6S و 6S Plus

حافظه داخلی هر دو آیفون 6 اس و 6 اس پلاس مثل گذشته در سه ورژن 16/64/128 گیگابایتی ارائه شده است و طبیعتا نیز از کارت حافظه خبری نیست.

در بخش گزینه‌های ارتباطی پشتیبانی از 23 باند فرکانس LTE‌با حداکثر سرعت 300 مگابیت در ثانیه و دو برابر شدن سرعت اتصال وای‌فای ac بیش از سایرین درمرکز توجه قرر دارند و اتصال بلوتوث نیز در آن به نسخه 4.2 ارتقا پیدا کرده است.

نسخه آنلاک 6 اس و 6 اس پلاس مثل سال گذشته به ترتیب با قیمت‌های پایه 649 و 749 دلاری برای نسخه 16 گیگ ارائه می‌شود و برای خرید نسخه‌های 64 و 128 گیگابایتی نیز باید به هریک از این قیمت‌ها 100 و 200 دلار افزود.

در نسخه‌های قراردادی نیز قیمت‌های 199 و 299 دلاری برای نسخه‌های پایه دو مدل 6S و 6S Plus‌ در نظر گرفته شده است که تفاوتی با مدل‌های سال گذشته نداشته و پس از ارائه این دو مدل، مدل‌های سال گذشته با 100 دلار کاهش قیمت روبرو می‌شوند.

معرفی آیفون های جدید 6S و 6S Plus

اپل برنامه تازه‌ای را از امسال در آمریکا آغاز می‌کند که iPhone Upgrade Program نام دارد و در طی آن با پرداخت 32 دلار در هر ماه کاربران می‌تواند همزمان با معرفی آیفون جدید در هر سال،‌ آن را به رایگان تهیه کنند.

12 کشور استرالیا، کانادا، چین، فرانسه، المان، هنگ‌کنگ، ژاپن، نیوزلند، پورتوریکو، سنگاپور،‌انگلیس و آمریکا اولین کشورهایی هستند که از 25 سپتامبر جاری این دو گوشی را دریافت خواهند کرد و به ترتیب تا پایان سال تعداد این کشورها به 130 کشور خواهد رسید.

ارسال یک پاسخ