معرفی Shield TV و Shield TV Pro: باکس اندروید و بازی انویدیا

0
2644
معرفی Shield TV و Shield TV Pro: باکس اندروید و بازی انویدیا

پس از مدت‌ها رخنه کردن خبرهای تأیید نشده در مورد نسل بعدی TV باکس‌های اندرویدی شرکت انویدیا، این شرکت بالاخره امروز از دو دستگاه جدید در این رده با نام‌های Shield TV و Shield TV Pro رونمایی کرد. هردوی این مدل‌ها به قابلیت‌های استاندارد باکس‌های اندروید TV مجهز شده و از HDR دالبی‌ویژن، امکان ارتقاء رزولوشن (updcaling) و اجرای بازی‌های با کیفیت AAA تحت شبکه کلاد Geforce NOW پشتیبانی می‌کنند. شیلد TV عادی مشخصات پایین‌تر و طبیعتا قیمت کمتری دارد اما نسخه پرو ضمن ارائه مشخصات بالاتر از ویژگی مدیا سرور PLEX نیز برخوردار است.

Shield TV

شیلد معمولی که باید آن را آپدیتی بر نسخه 2017 این دانست از یک طراحی تیوب شکل کوچک بهره می‌برد که در طراحی ریموت‌کنترل آن نیز ادامه یافته است. پردازش در این باکس با پروسسور +Tegra X1 انجام می‌شود که ظاهرا 25 درصد پرفورمنس بالاتری نسبت به نسل قبلی خود دارد. رم دستگاه 2 گیگابایت بوده و 8 گیگابایت حافظه داخلی دارد. در بخش پورت‌های فیزیکی دستگاه محدودیت مشخصی دیده می‌شود جایی‌که تنها به یک پورت LAN و یک درگاه HDMI و البته یک اسلات microSD بر می‌خوریم.

معرفی Shield TV و Shield TV Pro: باکس اندروید و بازی انویدیا

ارتباطات بی‌سیم این مدل با وای‌فای ac و بلوتوث 5 از نوع LE تأمین می‌شود و در بخش نرم‌افزاری ماجرا نیز به یک پلتفرم Android TV مبتنی بر اندروید 9 پای بر می‌خوریم. ریموت کنترل دستگاه از قابلیت پردازش حرکت (motion sensing) برخوردار بوده و کلیدهای آن دارای نور پس‌زمینه هستند. کنترل صوتی و امکان برنامه‌ریزی یکی از دکمه‌های این ریموت، دیگر موارد قابل اشاره در این زمینه را تشکیل می‌دهند.

شیلد TV جدید با قیمت 149.99 دلار عرضه شده و از هم‌اینک در فروشگاه Nvidia در دسترس قرار دارد.

شیلد TV Pro

در شیلد TV Pro از همان زبان طراحی مدل‌های پیشین این کلاس استفاده شده و در آن تمامی امکانات نسخه عادی همراه با Dolby Vision HDR و آپ‌اسکیلینگ 4K در نظر گرفته شده است.

معرفی Shield TV و Shield TV Pro: باکس اندروید و بازی انویدیا

این باکس همانطور که اشاره شد از مدیا سرور PLEX پشتیبانی کرده و مشخصات بهتر و پورت‌های متنوع‌تری در آن دیده می‌شود. پردازش در این مدل مثل نسخه عادی با +Tegra X1 انجام می‌شود اما رم آن به 3 گیگابایت و حافظه داخلی آن به 16 گیگابایت ارتقاء یافته است. درگاه HDMI و اسلات microSD به جای خود در این مدل باقی مانده‌اند اما اینک دو پورت USB-C نیز به این مجموعه افزوده است. ریموت کنترلر جدیدی برای این باکس در نظر گرفته شده اما برخلاف ذشته از کنترلر بازی در آن خبری نیست.

شیلد TV Pro با قیمت 199.99 دلار از هم‌اینک در سایت Nvidia در دسترس قرار دارد.

منبع

ارسال یک پاسخ