نه این بار هم از شارژ سریع اپل خبری نیست!

0
2244
نه این بار هم از شارژ سریع اپل خبری نیست!

پائین بودن ظرفیت باتری در گوشی‌های آیفون شرکت اپل تنها ایراد وارد به این اسمارت‌فون‌ها در بخش انرژی و باتری نیست و پائین بودن توان شارژر این گوشی‌ها در حالی‌که رقبای اندرویدی، سال‌ها از شارژرهای سریع برخوردارند مشکل بزرگ دیگری در این رده است. شارژ سریع اپل البته از سال گذشته با آیفون X و آیفون 8 و 8 پلاس معرفی شد اما برای این شارژر برخلاف انتظار همراه گوشی نبوده و برای تهیه آن باید هزینه جداگانه‌ای توسط کاربران پرداخت می‌‌شد. نگفته پیداست که شارژ سریع اپل در سه گوشی جدیدا معرفی شده آیفون XS و XS مکس و آیفون XR مثل سال قبل همچنان حضور دارد اما اپل دوباره ترجیج داده تا از این شارژر در جعبه محتویات دستگاه استفاده نکرده و بار دیگر همان شارژر قدیمی 5 واتی را به‌کار بگیرد که سال‌هاست در کنار آیفون‌های اپل قرار دارد و می‌توان به جرأت از آن با عنوان کم‌توان‌ترین شارژر در بین اسمارت‌فون‌های مختلف حاضر یاد کرد.

نه این بار هم از شارژ سریع اپل خبری نیست!

آیفون‌های مجهز به شارژ سریع اپل از پروتکل USB Power Delivery پشتیبانی می‌کنند و می‌توان آنها را به شارژرهای سریع متصل نمود که همانطور که اشاره شد این موضوع مستلزم هزینه جداگانه برای خرید هریک از شارژرهای USB-C این کمپانی با توان‌های 29، 30، 61 و 87 وات (و البته آداپتورهای لازم برای تبدیل پورت USB-C به Lightning) خواهد بود. یک راه‌حل برای شارژ سریع‌تر باتری گوشی‌های آیفون استفاده از شارژرهای 12 واتی همراه با آی‌پد‌های اپل است که با وجود آنکه در خود آی‌پدها، شارژ چندان سریعی را به همراه ندارد اما سرعت شارژ آیفون را به طری مشهودی ارتقاء می‌دهد. این شارژر، اگر آی‌پد نداشته باشید هزینه‌ای برابر با 19 دلار برای شما خواهد داشت.

هنوز مشخص نیست که چرا اپل از شارژ سریع در گوشی‌های پیشرفته خود که بیش از هزار دلار قیمت دارند صرفنظر کرده است اما دلیل آن هرچه که باشد اپل را در جایگاه پائین‌تری از این نظر نسبت به اسمارت‌فون‌های اندرویدی که حالا در گوشی‌های میانی و حتی برخی نمونه رده پائین از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند قرار می‌‌دهد.

منبع

ارسال یک پاسخ