پشیبانی AirPlay روی VLC در اندروید، iOS و احتمالا ویندوز!

0
2061
پشیبانی AirPlay روی VLC در اندروید، iOS و احتمالا ویندوز!

یکی از خبرهای داغ چند روز پیش پشتیبانی از AirPlay 2 در تلویزیون‌های LG، سونی و Vizio و پیش از آن نیز سامسونگ از ارائه این قابلیت همراه با دسترسی به iTunes در تلویزیون‌های جدید خود خبر داده بود. تب پشیبانی AirPlay حالا به مرحله تازه‌ای رسیده و شرکت VLC از تصمیم خود برای پشتیبانی AirPlay روی اپلیکیشن iOS و اندرویدی خود خبر داده است. به گفته VLC با افزوده شدن این قابلیت، کاربران این نرم‌افزار به راحتی قادر خواهند بود تا محتوای مولتی‌مدیائیی خود را به Apple TV و سپس تلویزیون منتقل کنند و این به معنای امکان انتقال محتوا به تلویزیون‌های اشاره شده در بالا که در آینده از AirPlay پشتیبانی می‌کنند نیز خواهد بود.

پشیبانی AirPlay روی VLC در اندروید، iOS و احتمالا ویندوز!

زمان و نحوه ارائه این آپدیت البته هنوز مشخص نیست اما Jean-Baptiste Kempf یکی از مسئولان بخش توسعه شرکت VLC از ازائه شدن آن همراه با آپدیت بزرگ بعدی این اپلیکیشن یعنی VLC 4 سخن گفته است. در حال حاضر کاربران VLC برای استریم محتوا می‌توانند از کروم‌کست گوگل استفاده کنند اما به زودی با ارائه AirPlay، گزینه کاملا جدیدی برای استریم محتوا در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

نکته جالب دیگر در این میان، امکان ارائه قابلیت مذکور برای سیستم‌عامل ویندوز است که البته هنوز تأیید یا رد نشده است اما یکی از توسعه‌دهنده‌گان این پلتفرم در پاسخ به سوالی مبنی بر ارائه ویژگی AirPlay برای ویندوز ضمن تأکید بر ماژولار بودن VLC از امکان انتقال این ویژگی به دیگر پلتفرم‌ها سخن گفته است.

منبع

ارسال یک پاسخ