چند دروغ سیزده بامزه از شرکت‌های فناوری

0
2705
چند دروغ سیزده بامزه از شرکت‌های فناوری

شوخی کردن شرکت‌های فناوری با کاربران در روز اول آوریل که به April Fool‌ با همان دروغ سیزده سابقه‌ای طولانی دارد و هر سال در همین روز دروغ‌های شاخ‌دار متعددی از سوی شرکت‌های مختلف منتشر می‌شود. امسال نیز طبق این رسم چند دروغ سیزده جالب از سوی شرکت‌‌های مختلف ارائه شده که در ادامه با چند نمونه‌ از آنها آشنا می‌شویم.

1- فروش برچسب‌های AirPower توسط dBrand

همین چند روز پیش بود که اپل خبر کنسل شدن ساخت شارژر بی‌سیم AirPower خود را منتشر کرد این خبر دست‌مایه‌ای برای شرکت مشهور فعال در زمینه شخصی‌سازی و کاستومایز کردن اسمارت‌فون‌ها یعنی dBrand قرار گرفته و این شرکت در همین رابطه خبر از فروش پوسته‌ها و برچسب‌های خود برای AirPower با وجود کنسل شدن این پروژه داده است.

چند دروغ سیزده بامزه از شرکت‌های فناوری

این شرکت در اطلاعیه خود از کاربران خواسته که این برچسب را روی میز خود بچسبانید تا به اطرافیان نشان دهید که تصمیم شما برای خرید AirPower قطعی و غیر قابل بازگشت است! آن را روی دریچه‌های تهویه مطبوع بچسبانید تا به کنترل دما کمک کرده باشید و با چسباندن آنها روی پریزهای برق آنها را کاملا وایرلس و بی‌سیم کنید! قیمت اعلام شده dBrand برای این دروغ سیزده رقم جالب 4.01 دلار است.

2- جغد بزرگ Duolingo

Duoling یکی از بزرگ‌ترین و پر طرفدارترین مجموعه‌های آموزش آنلاین زبان در سرتاسر دنیاست که میلیون‌ها نفر کاربر فعال در اختیار دارد این شرکت حالا در روز اول آوریل راه‌حل منحصر به فردی را برای یادآوری ساعت آموزش زبان در پیش گرفته است؛ وقتی حغذ بزرگ آیکون برنامه شما را دنبال می‌کند دیگر چه نیازی به گزینه اعلان این برنامه در صفحه‌ موبایل است!

بله این طلسم بزرگ و جادوئی به گفته Duolingo هر زمان که اعلان این برنامه را از بالای صفحه‌موبایل حذف می‌کنیم در پشت سر شما ظاهر می‌شود! این جغدها از بین سه گزینه شامل Disappointed Duo ،Encouraging Duo و Passive Aggressive Duo از سایت دولینگو قابل انتخاب هستند.

3- دید اشعه ایکس در نوکیا 9

اسمارت‌فون پیشرفته نوکیا 9 که از معرفی آن مدت کوتاهی می‌گذرد یکی از جالب‌ترین گوشی‌های سال جدید به خصوص برای کاربران علاقه‌مند به تصویربرداری‌ست. این گوشی با نام کامل Nokia 9 PureView دارای پنج دوربین در بخش پشتی خود است. دوربین‌های پنج‌گانه بخش پشتی این مدل همگی 12 مگاپیکسلی و در پشت لنز زایس قرار دارند که شامل دو دوربین رنگی و سه دوربین سیاه و سفید می‌شوند که همگی دارای فاصله کانونی ثابت 28 میلی‌متری بوده و برخلاف دوربین‌های چندگانه عادی، تله‌فتو یا واید نیستند.

چند دروغ سیزده بامزه از شرکت‌های فناوری

در کنار این پنج لنز یک حفره تیره دیده می‌شود که محل سنسور ToF گوشی به حساب می‌آید اما حالا Juho Sarvikas مسئول گروه تولیدات شرکت HMD در یک توئیت اعلام کرده که این حفره یک سنسور اشعه ایکس است که با یک اپلیکیشن جدید در پلی‌استور به نام Nokia X-Ray فعال می‌شود!

4- ماشین الکتریکی OnePlus

شرکت وان‌پلاس نیز به قطار دروغ سیزده امسال با اعلام ارائه یک ماشین الکتریکی پیوسته است. در توصیف این ماشین که WarpCar نام دارد به سرعت شارژ بالای آن اشاره شده که در عرض 20 دقیقه به‌طور کامل پر می‌شود؛ سرعت صفر تا 100 کیلومتر آن تنها 3 ثانیه است و با هر شارژ تا 290 مایل (467 کیلومتر) راه را می‌پیماید.

به گفته وان‌پلاس قفل این ماشین با گوشی OnePlus 6T باز می‌شود و ظاهرا در همکاری با مک‌لارن ساخته شده است!

5- استفاده از چیپ‌ Exynos در کامپیوتر رومیزی

چیپ‌ست‌های Exynos شرکت سامسونگ در گوشی‌‌های غیر آمریکائی پرچمداران سامسونگ به کار گرفته می‌شوند و حالا به گفته سامسونگ می‌توان از آنها مثل یک کارت SD به عنوان پردازنده کامپیوتر استفاده کرد!

چند دروغ سیزده بامزه از شرکت‌های فناوری

این کارت به سادگی نقش پردازنده را در لپ‌تاپ شما بر عهده می‌گیرد.

6- تشخیص چهره و مترجم سگ‌ها در Pocophone F1

Pocophone F1 تا به امروز چندین آپدیت مختلف را تجربه کرده اما آپدیت روز اول آوریل آن از همه جالب‌تر است چون یکی از آنها امکان تشخیص چهره سگ شما را فراهم می‌کند که امکان تشخیص اینکه حیوان شخصی شما واقعا همان است که فکر می‌کنید را ایجاد می‌کند. دومین آپدیت نیز مترجمی برای صداهای سگ شماست!

چند دروغ سیزده بامزه از شرکت‌های فناوری

منبع

ارسال یک پاسخ