تشخیص چهره آیفون X چگونه کار می‌کند + ویدئو

0
2729
تشخیص چهره آیفون X چگونه کار می‌کند + ویدئو

روز گذشته سیل اطلاعات جدید آیفون OLED و اپل واچ سری 3 از روی نسخه جدیدا منتشر شده iOS 11 در دسترس قرار گرفت که به خصوص جوانب مختلف آیفون ده‌ساله‌گی اپل که اینک می‌دانیم آیفون X نام خواهد داشت را مشخص کرد. یکی از ویژگی‌های اصلی این مدل سیستم تشخیص چهره آیفون X با نام Face ID است که اپل در نهایت به دلیل مشکل در جای‌گذاری سنسور اثر انگشت زیر لایه صفحه‌نمایش، اصلی‌ترین سیستم تعیین هویت در این مدل خواهد بود.

تشخیص چهره آیفون X چگونه کار می‌کند + ویدئو

در سیستم تعیین هویت جدید درست همانند Touch ID می‌توان قفل صفحه‌نمایش را باز کرد یا از طریق Apple Pay عملیات پرداخت را انجام داد. به عبارت دیگر هر برنامه‌ای که پیش از این با سیستم سنسور  اثر انگشت Touch ID کار می‌کرده است حالا با Face ID عمل خواهد کرد. برای ست‌آپ کردن Face ID در آیفون X کاربران یک عکس سلفی از صورت خود از زوایای گوناگون می‌گیرند و سپس در کسری از ثانیه به گفته اپل عملیات شناسایی انجام می‌شوند. اپل برای عملی کردن این قابلیت پیش از این شرکت RealFace که در همین زمینه فعال است خریداری کرده بود. به گفته این شرکت این سیستم می‌تواند در یک میلیونیوم ثانیه یک شباهت در عکس گرفته شده و چهره کاربر پیدا می‌کند. این نرم‌افزار یک نقشه سه‌بعدی از چهره افراد تهیه کرده و یک لایه امنیتی را روی آن برای گوشی موبایل می‌افزاید. این سیستم به گفته RealFace به اندازه‌ای دقیق است که می‌تواند تفاوت دو قلوهای همسان را نیز تشخیص دهد. اگر تمایل دارید طرز کار سیستم تشخیص چهره آیفون X را در دنیای واقعی و در عمل ببینید می‌توانید از ویدئوی زیر که توسط یکی از توسعه‌دهنده‌گان اپل به نام Guilherme Rambo از نسخه GM سیستم‌عامل iOS استخراج شده است استفاده کنید.

 

تا ارائه آیفون X به صورت رسمی تنها دو روز دیگر باقی ست و روز سه‌شنبه 12 سپتامبر (21 شهریور) در تالار استیو جابز اپل پارک رونمایی می‌شود.

منبع

ارسال یک پاسخ