آخرین آپدیت تلگرام :‌ حالت شب و استریم ویدئوها

0
2473
آخرین آپدیت تلگرام :‌ حالت شب و استریم ویدئوها

آخرین آپدیت تلگرام یعنی نسخه 4.8 امروز منتشر شد که در آن امکانات تازه و قابلیت‌های جدیدی به چشم می‌خورد. تغییر آخرین آپدیت تلگرام را در یک نگاه می‌توان در سه مورد یعنی افزوده شدن ویدئو استریمینگ، حالت شب اتوماتیک و پشتیبانی از تلگرام لاگین خلاصه کرد که در ادامه به آنها بیشتر می‌پردازیم. قابلیت ویدئو استریمینگ در آخرین آپدیت تلگرام به آن معناست که در آن می‌توان بدون انتظار برای لود شدن ویدئوهای آپلود شدن در تلگرام، آنها را همزمان با لود شدن به صورت لحظه‌ای مشاهده کرد. این ویژگی مشابه دیدن ویدئوهای اینستاگرام است. در این حالت نوار لود شدن ویدئو یک باریکه خاکستری را نشان می‌دهد که میزان لود شدن محتوا را به تصویر می‌کشد.

آخرین آپدیت تلگرام :‌ حالت شب و استریم ویدئوها

دومین ویژگی ارائه شده در نسخه 4.8 تلگرام، قابلیت automatic night mode یا حالت شب خودکار است که در حالت پیش‌فرض فعال نیست اما می‌توان با رقتن به بخش Setting سپس تم و بعد Auto Night Mode آن را فعال کرد. این ویژگی می‌تواند طبق روال یا با توجه به نور محیط فعال شود. نکته جالب اینکه اگر تلگرام دسترسی به مکان کاربران داشته باشد می‌توان طبق زمان محلی به صورت خودکار این قابلیت را فعال و غیر فعال کند. گزینه پیش‌فرض تم تاریک که در این حالت مورد استفاده قرار می‌گیرد هم از طریق منو قابل تغییر است.

آخرین آپدیت تلگرام :‌ حالت شب و استریم ویدئوها

در نهایت سومین ویژگی مهمی که در این نسخه از تلگرام عرضه شده قابلیتی تحت عنوان Telegram Login است. تلگرام لاگین در حقیقت یک ویجت است که با کمک آن وب‌سایت‌ها می‌توانند یک درخواست هویت‌سنجی را با ارسال کد تأیید به شماره تلفن کاربران روی موبایل ایجاد نمایند. در این حالت لاگین کردن در تلگرام کاربران، باعث ارسال نام کاربری، و تصویر پروفایل کاربران به صاحب وب‌سایت می‌شود. در این حالت البته شماره تلفن کاربران همچنان پنهان می‌ماند.

یک نکته جالب در این آپدیت جدید ارائه شدن دو ویژگی تایت مد و استریمینگ در تلگرام X است که چندی پیش معرفی شده بود. نسخه 4.8 هنوز در تلگرام iOS ارائه نشده اما می‌توانید هم‌اینک آن را از پلی‌استور برای اندروید دانلود کنید.

منبع

ارسال یک پاسخ