آپدیت تلگرام جدید: تغییر بک‌گراند چت و بیشتر

0
3424
آپدیت تلگرام جدید: تغییر بک‌گراند چت و بیشتر

پیام‌رسان تلگرام در طی آپدیت‌های مختلف خود امکانات تازه‌ای را هر بار به این برنامه می‌افزاید که از آن جمله باید به unread کردن پیام‌ها، تعویض مدیا و پخش سریع صدا و حالت شب و استریم ویدئوها اشاره کرد. امروز اما آپدیت تلگرام جدید با نسخه 5.3 برای اندروید و iOS منتشر شد که مهم‌ترین تغییر آن به سیستم کاملا تغییر یافته تغییر عکس پس‌زمینه برای چت تعلق دارد. در آپدیت تلگرام جدید کاربران می‌توانند از لیست بلندبالائی از تصاویر به عنوان پس‌زمینه چت خود استفاده می‌کنند و اگر تصویری که به دنبال آن هستند را در این لیست نیافتند می‌توانند از گزینه جست‌وجوی در نظر گرفته شده در همین قسمت برای پیدا کردن تصویر دلخواه بهره بگیرند و حتی عکس مورد نظر خود را به صورت جداگانه آپلود نمایند.

آپدیت تلگرام جدید: تغییر بک‌گراند چت و بیشتر

پروسه تعیین یک عکس به عنوان تصویر پس‌زمینه نیز در این آپدیت دچار تغییر شده و این بار می‌توان این تصویر را به صورت محو ارائه کرد که به خوانی بیشتر چت منجر می‌شود. البته متأسفانه این ویژگی blur و محو کردن پس‌زمینه تا حدودی بیش از اندازه انجام می‌شود تا جائی‌که عکس اصلی تقریبا به طور کامل محو خواهد شد. حضور یک اسلایدر برای تنظیم میزان محو شده‌گی در این بخش می‌توانست به جذابیت آن کمک بیشتری کند. دیگر نکته جالب در این بخش افکت دو بینی (parallax) است که در زمان جرکت دادن گوشی، افکت جالبی را روی والپیپر ایجاد می‌کند.

آپدیت تلگرام جدید: تغییر بک‌گراند چت و بیشتر

استفاده از الگو یا پترن به عنوان تصویر پس‌زمینه دیگر گزینه ارائه شده در این آپدیت است که در آن می‌توان رنگ پترن و خود الگو را به صورت مستقل از انتخاب‌های موجود برگزید. بعد از انتخاب الگو می‌ـوان آن را برای همه دستگاه‌های کاربر با یک tap اعمال کرد و امکان اشتراک‌گذاری تصویر پس‌زمینه شخصی با دیگران نیز وجود دارد.

آپدیت تلگرام جدید: تغییر بک‌گراند چت و بیشتر

آپدیت تلگرام جدید از هم‌اکنون برای اندروید از طریق این لینک و برای iOS از طریق این لینک در دسترس قرار دارد.

منبع

ارسال یک پاسخ