آفیس 2019 فقط روی ویندوز 10 اجرا می‌شود!

0
2435
آفیس 2019 فقط روی ویندوز 10 اجرا می‌شود!

مایکروسافت قصد دارد نسخه جدید نرم‌افزار آفیس این شرکت را در نیمه دوم سال 2018 به بازار ارائه کند؛ ارائه آفیس 2019 به بازار خبر بسیار خوبی برای کاربران این بسته نرم‌افزاری ست چرا که همواره در آپدیت‌های جدید این نرم‌افزار، امکانات تازه‌ای دیده می‌شود اما در این میان نکته‌ای وجود دارد که شرایط آفیس 2019 را با یقیه نسخه‌های این نرم‌افزار متفاوت می‌کند؛ طبق اطلاعاتی که از صفحه پشتیبانی مایکروسافت به نقل از سایت The Verge به دست آمده، آفیس 2019 تنها روی PCهای اجرا می‌شود که دارای سیستم‌عامل ویندوز 10 باشند!

آفیس 2019 فقط روی ویندوز 10 اجرا می‌شود!

قبل از اینکه بیش از اندازه نگران شوید باید بدانید که این محدودیت ظاهرا تنها روی نسخه معمولی و نصبی این نرم‌افزار اعمال شده و شامل اشتراک‌های آفیس 365 نخواهد شد. بدین‌ترتیب اگر اشتراک آفیس 365 ندارید و قصد دارید این نسخه جدید آفیس را به صورت استاندارد خریداری و نصب کنید باید قبل از آن از وجود ویندوز 10 روی کامپیوتر خود اطمینان حاصل نمائید. مایکروسافت در طی سال‌های گذشته تلاش فراوانی برای متقاعد کردن کاربران به انتقال به ویندوز 10 انجام داد که از آن جمله می‌توان به حذف پشتیبانی از ویندوزهای قدیمی و رایگان کردن انتقال از ویندوز‌های 8 و 8.1 برای یک دوره محدود به ویندوز 10 اشاره کرد این تلاش‌ها اما ظاهرا هنوز آنچنان که مایکروسافت انتظار دارد به ثمر ننشسته و به ناچار این شرکت چاره‌ای جز استفاده از قدرتمندترین سلاح خود یعنی نرم‌افزار فوق‌محبوب آفیس ندارد.

دیگر نکته اعلام شده از سوی مایکروسافت در این نوبت به کاهش زمان پشتیبانی گسترده از از Office 2019 از پنج سال به دو سال است اگرچه دوره پشتیبانی عمومی همچنان 5 سال باقی خواهد ماند.

منبع

ارسال یک پاسخ