اعلام قیمت بالای قطعات سامسونگ گلکسی F

0
2351
اعلام قیمت بالای قطعات سامسونگ گلکسی F

آژانس کره‌ای CGS-CIMB Research به تازگی در گزارشی به تحمین زدن هزینه مواد اولیه (Bill of Materials یا BOM) گوشی آینده خم‌شونده سامسونگ گلکسی F پرداخته و این هزینه را با آیفون XS Max و گلکسی S9 پلاس مقایسه کرده است. طبق انتظار گران‌ترین قطعه در این لیست به صفحه‌نمایش تعلق دارد که البته شاید بهتر باشد آن را صفحه‌نمایش‌ها بنامیم چرا که سامسونگ گلکسی F در حالت عادی و در شرایط تبلتی، دارای یک پنل بزرگ 7.3 اینچی‌ست و بعد از تا شدن تنها یک صفحه‌نمایش 4.58 اینچی در دسترس قرار می‌گیرد. در این گوشی به جز دو صفحه‌نمایش، ظاهرا دو باتری نیز وجوددارد که البته این دو باتری به هزینه‌های تولید این مدل طبق این گزارش چندان نمی‌افزایند. حداکثر ظرفیت این دو باتری روی یکدیگر طبق خبرهای تأیید نشده 5 تا 6 هزار میلی آمپر ساعت است.

اعلام قیمت بالای قطعات سامسونگ گلکسی F

هزینه ساخت گلکسی F طبق این لیست بدیت‌ترتیب نزدیک به 65 درصد بیشتر از آیفون و S9 پلاس است که هر دو تقریبا با یک هزینه ساخت مشابه تولید می‌شوند. با این هزینه بالای تولید، ظاهرا شرکت سامسونگ حاشیه سود 65 درصدی را نیز برای این گوشی در نظر گرفته و بدین‌ترتیب از این لحاظ مشابه آیفون XS Max اپل و تنها اندکی بیشتر از گلکسی S9 پلاس با حاشیه سود 55 درصدی، برای این شرکت تولید درآمد خواهد کرد.

اعلام قیمت بالای قطعات سامسونگ گلکسی F

با احتساب موارد گفته شده، طبق اطلاعات منبع این خبر، قیمت نهائی گلکسی F احتمالا نزدیک به 1,800 دلار خواه بود که دقیقا همان رقمی‌ست که شایعات و خبرهای تأیید نشده برای این گوشی اعلام کرده بودند. این رقم با اینکه بسیار بالاست و حتی نسبت به گران‌قیمت‌ترین آیفون شرکت اپل نیز چند صد دلاری بیشتر خواهد بود اما نگفته پیداست که این رقم بالا، هزینه پرداختی شما برای فناوری کاملا جدید و دست اول گوشی‌های خم‌شونده است. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که در سال آینده نزدیک به 3.5 میلیون گوشی‌های هوشمند خم‌شونده عرضه می‌شود که این رقم در سال 2022 به 24 میلیون عدد خواهد رسید. در این سال به گفته کارشناسان قیمت متوسط یک گوشی خم‌شونده کاهش یافته و به 1,300 دلار می‌رسد.

منبع

ارسال یک پاسخ