این اولین تبلت تماما ساخت گوگل است: Pixi C

0
2873
تبلت گوگل Pixi C

شب شلوغ گوگل در بیست و نهمین روز از سپتامبر 2015 به معرفی نکسو‌های 5X و 6P محدود نبود این شرکت علاوه بر این دو مدل و خبرهای تازه‌ای در مورد کروم‌کست یک تبلت جدید را نیز به صورت رسمی معرفی کرد. Pixi C از یک جهت با تمامی تولیدات پیشین گوگل و از جمله خانواده نکسوس‌های پیشین یک تفاوت بزرگ دارد. این تبلت خاص نخستین تبلتی که تماما توسط گوگل ساخته شده است.

Pixi C یک تبلت در خانواده دیوایس‌های تبدیل شونده با ظاهری همانند یک لپ‌تاپ در هنگام متصل شده کیبورد مخصوص آن است. نکته بسیار جالب در مورد طراحی این تبلت به نحوه اتصال کیبورد به آن تعلق دارد. این کیبورد نه توسط لولا و پورت بلکه توسط یک مکانیزم مغناطیسی قدرتمند به هم متصل شده‌اند و قدرت این اتصال تا اندازه‌ای ست که می‌توان صفحه‌نمایش را جداگانه در دست گرفت بدون اینکه کیبورد از آن جدا شود. در مواقعی که کیبورد مورد استفاده نیست می‌تواند روی صفحه‌نمایش قرار بگیرد یا اینکه در پشت دستگاه جای گرفته و تبلت را در حالت تاچ قرار می‌دهد. اتصال مابین کیورد و تبلت از طریق بلوتوث صورت می‌پذیرد.

تبلت گوگل Pixi C

Pixi C دارای یک صفحه‌نمایش 10.2 اینچی با وضوح نسبتا عجیب 1800×2560 پیکسل است که فشردگی پیکسلی را به 308ppi ارتقا می‌دهد. یکی از موارد گفته شده در مورد این صفحه‌نمایش امکان ارتقا روشنایی آن تا سطح 500nits است که در صورت دستیابی به این روشنایی مشکلی در کارکرد در نور مستقیم خورشید ندارد.

تبلت گوگل Pixi C

 

در بخس گزینه‌های سخت‌افزاری از چیپ‌ست Nvidia Tegra X1 همراه با گرافیک Maxwell بهره گرفته شده است و 3 گیگابایت رم در آن دیده می‌شود.

تبلت گوگل Pixi C

پورت‌ ارتباطی برجسته این مجموعه USB Type-C است. سیستم‌عامل دستگاه نسخه ششم اندروید مارشمالو است و گوگل قول ارائه آپدیت هر 6 هفته یک بار را داده است. Google Pixi C قرار است در پایان سال جاری میلادی در فصل تعطیلات با قیمت 499 دلار برای نسخه 32 گیگابایتی و 599 دلار برای نسخه 64 گیگابایتی ارائه می‌شود و کیبورد نیز قیمتی 149 دلاری داشته و جداگانه به فروش می‌رسد.

منبع

ارسال یک پاسخ