انجام اولین عمل جراحی با فناوری 5G از راه دور در چین

0
2072
انجام اولین عمل جراحی با فناوری 5G از راه دور در چین

فناوری 5G یا نسل پنجم ارتباطات موبایلی بدون شک یکی از ابداعات مهم و تأثیرگذار در دنیای موبایل در سال 2019 بوده و از این رو شرکت‌های متعدد خاضر در این بازار از اپراتورهای و شرکت‌های سازنده موبایل گرفته تا سازندگان تجهیزات ارتباطی، فعالیت خود را برای حضور موثر در این بازار نوظهور دو چندان کرده‌اند. در همین ارتباط چندی پیش اولین مودم 5G اینتل موسوم به XMM 8160 معرفی شد و پیش از آن نیز سامسونگ با Exynos 5100 و کوالکام با اولین آنتن 5G موبایلی خود در این زمینه خبرساز شده بودند. یکی از مهم‌ترین کاربری‌های این فناوری جدا از سرعت بالا به ثبات در ارتباطات و کاهش چشمگیر تأخیرهای شبکه مرتبط است که آن را مناسب انجام کارهای حساس و ظریف از راه دور می‌کند. در همین رابطه طبق خبرهای رسیده حالا اولین عمل جراجی جهان با فناوری 5G از راه دور در چین انجام شده است.

طبق گزارشات خبرگزاری‌های محلی، این اولین عمل جراحی با فناوری 5G است که به صورت موفقیت‌آمیزی در چین آزمایش شده است. در این عمل، پزشک در استان جنوب شرقی چین، Fujian حضور داشت و از راه دور با کمک فناوری پر سرعت نسل پنجم موبایل موفق به خارج کردن کبد یک حیوان آزمایشگاهی از راه دور شد. این پزشک، عمل جراحی را از طریق کنترل کردن بازوهای روباتیکی که از طریق 5G با وی در ارتباط بودند انجام داد.

به گفته منابع خبری، میزان تأخیر مابین حرکات پزشک و انجام آنها در بازوی روباتیک تنها 0.1 ثانیه اعلام شده که تأخیری بسیار اندک و قابل چشم‌پوشی‌ست. این سرعت بالا ریسک اشتباهات مرگ‌آور براثر اشتباهات پزشکی را به حداقل می‌رساند. دانشمندان انتظار دارند که با فراگیر شدن و ارتقاء درصد اطمینان 5G، این فناوری به زودی برای انسان نیز به کار گرفته شود و جان بسیاری از بیماران با به‌کارگیری پزشکان مجرب برای انجام اعمال جراحی از راه دور نجات پیدا کند.

منبع

ارسال یک پاسخ