اپل دوباره آیفون SE می‌فروشد فقط 249 دلار!

0
2937

iPhone SE که پس از صحبت‌ها و رخنه کردن‌های متعدد اطلاعات، نزدیک به سه سال پیش در 21 مارچ 2015 به صورت رسمی معرفی شد، کوچک‌ترین و ارزان‌ترین آیفون اپل در سال 2015 و 2016 بود تا اینکه بالاخره این مدل امسال به صورت رسمی discontinue شد و امکان تهیه آن به صورت رسمی از اپل فراهم نبود. آیفون SE اما به دلیل قیمت مناسب و اندازه کوچک طرفداران متعددی در سرتاسر جهان به خصوص کشورهای حساس به قیمت برخوردار بوده و شاید به همین علت اپل دوباره تصمیم به بازگرداندن این گوشی به بازار گرفته باشد.

اپل دوباره آیفون SE می‌فروشد فقط 249 دلار!

اپل امسال همزمان با معرفی آیفون XS، آیفون XS Max و آیفون XR با سه مدل آیفون X و آیفون 6s و iPhone SE خداحافظی کرد که در این میان حذف آیفون 6s و آیفون SE به دلیل قدمت آنها منطقی به نظر می‌رسید و آیفون X نیز برای تداخل ایجاد نشدن در مسیر فروش آیفون‌های جدیدتر از سبد کالای اپل حذف شد. اپل که این روزها شرایط خوبی را تجربه نمی‌کند و چندی پیش نیز مجبور شد برآورد میزان درآمد خود از سه‌ماهه چهارم سال 2018 (منطبق بر سه‌ماهه اول سال مالی 2019 این شرکت) را بسیار کاهش دهد حالا برای بهبود شرایط خود به خصوص در بازارهای کلیدی مثل چین دست به دامان مدل‌های ارزان‌تر خود شده است.

اپل دوباره آیفون SE می‌فروشد فقط 249 دلار!

در همین رابطه، آنگونه که Macrumors متوجه شده است اپل دوباره آیفون SE را برای فروش در وب‌سایت خود قرار داده است، این گوشی البته در بخش اصلی سایت قرار ندارد و قیمت آن نیز با کاهش روبرو شده است. iPhone SE در آخرین حضور خود در سایت اپل برای دو ورژن 32 و 128 گیگابایتی به ترتیب 349 و 449 دلار قیمت داشت اما حالا اپل این گوشی را در این دو ورژن به ترتیب تنها با قیمت 249 و 299 دلار قیمت در دسترس قرار داده است. البته برخی گمانه‌زنی‌ها در این مورد نیز حاکی از آن است که علت فروش این گوشی از سوی اپل، تنها خالی کردن انبارهای این شرکت از گوشی‌های قدیمی‌ست.

منبع

ارسال یک پاسخ