اپل از خم شدن آیفون 6 از قبل خبر داشته است!

5
4147
اپل از خم شدن آیفون 6 از قبل خبر داشته است!

خم شدن آیفون 6 و 6 پلاس یکی از معدود رسوائی‌های شرکت اپل در ساخت اسمارت‌فون‌ها در طی چند سال گذشته به حساب می‌آید که البته عملا تأثیر بزرگی بر بازار این برند برجای نگذاشت و آیفون 6 و 6 پلاس عملا هنوز یکی از پر فروش‌ترین اسمارت‌فون‌های شرکت اپل به حساب می‌آیند. امروز اما طبق اطلاعاتی که از یک شکایت صورت گرفته از اپل به بیرون درز پیدا کرده، مشخص شده است که این کمپانی ظاهرا پیش از ارائه این دو گوشی به بازار از خم شدن آیفون 6 و به خصوص آیفون 6 پلاس کاملا خبر داشته است. این مسئله که به رسوائی خمیدگی یا bendgate شهرت پیدا کرده است نشان می‌داد که آیفون 6 تا 3.3 برابر و ایفون 6 پلاس تا 7.2 برابر نسبت به محصول قبلی اپل یعنی آیفون 5s تماسل بیشتری برای خمیده شدن و حتی شکستن دارد.

البته اپل هیچگاه به صورت رسمی به این مشکل اشاره نکرد اما این گوشی‌ها پس از مدتی حضور در بازار با مشکلی که به بیماری لمسی یا touch disease خوانده می‌شد گرفتار آمدند که در آنها بر بالای صفحه‌نمایش یک نوار خاکستری لرزان ظاهر می‌شد (تصویر زیر را ببینید) و تاچ صفحه‌نمایش نیز یا به طور موضعی یا به طور کامل از کار می‌افتاد.

اپل از خم شدن آیفون 6 از قبل خبر داشته است!

تعمیرکاران حرفه‌ای اپل، touch disease را به جدا شدن آی سی تاچ صفحه‌نمایش از لاجیک برد مرتبط می‌دانستند که در نتیجه خم شدن گوشی رخ می‌داد. یک سال و نیم بعد از ارائه آیفون 6 و 6 پلاس اپل بالاخره راه‌کار تازه‌ای را برای حل این مسئله پیدا کرد که شامل محکم کردن لاجیک‌برد بر سر جای آن می‌شد. لایه محکم‌کننده برد دستگاه در آیفون 5s حضور داشت اما به دلیلی نامشخص از آیفون 6 و آیفون 6 پلاس‌های اولیه حذف شد و دوباره از می 2016 به این دو گوشی باز گردانده شد. پس از این بازسازی، اپل گوشی کاربران را در حالی‌که مشکل آنها را به افتادن دستگاه روی زمین مرتبط می‌دانست و هیچگاه دلیل اصلی را بیان نمی‌کرد را با دریافت رقم 149 دلار تعویض می‌کرد!

منبع

5 دیدگاه

ارسال یک پاسخ