تست سقوط آیفون 10 : پرچمدار اپل به راحتی می‌شکند!

0
2753
تست سقوط آیفون 10 : پرچمدار اپل به راحتی می‌شکند!

SquareTrade یک شرکت شناخته شده در زمینه ارائه راه‌کارهای محافظتی و پلن‌های حفاظت از گوشی‌های موبایل است که امروز برای تست میزان استفامت و قدرت بدنه، به سراغ جدیدترین پرچمدار شرکت اپل رفته است. این شرکت با ترتیب دادن چندین سناریوی سقوط آیفون 10 میزان استقامت این گوشی‌ در موقعیت‌های عادی و هنگام افتادن روی سطوح سخت را به بوته آزمایش دشواری گذاشته است.

 

 

پس از انجام این مجموعه تست سقوط آیفون 10 که برخی از آنها را در ویدئوی کوتاه فوق می‌بینید، مجموعه SquareTrade به این نتیجه رسیده که با تمام شیشه‌ای شدن این گوشی و نبودن دکمه هوم،‌ میزان شکنندگی گوشی دستگاه به حدی بالا رفته که می‌توان آن را شکننده‌ترین آیفونی که تا به حال ساخته شده است نام نهاد. SquareTrade سقوط آیفون 10 و موارد مرتبط با تعمیرات این گوشی را در شش حالت مختلف بررسی کرده است که شامل این موارد می‌شود :

1- تست افتادن به روی صفحه‌نمایش : در این حالت صفحه‌نمایش شکست، تاچ از کار افتاد و سیستم تشخیص چهره نیز دیگر کار نکرد.

2- افتادن روی کناره و پشت گوشی : بیشترین خسارت به گوشی هنگام افتادن به پهلو اتفاق افتاد در این حالت با اینکه از لحاظ ظاهری کمتری مشکل برای آیفون 10 به وجود آمد اما صفحه‌نمایش دیگر کار نمی‌کند هنگام افتادن به پشت نیز، طبیعتا بخش پشتی دچار شکستگی شد.

3- تست غوطه‌وری :‌ در این حالت شرایط به آیفون 8 و 8 پلاس و گوشی به راحتی پس از 30 دقیقه غوطه‌وری در آب بدون مشکل از آن خارج شد.

4- تست سقوط از ارتفاع سقف ماشین :‌ در این حالت آیفون 10 در حالت‌های مختلف دچار آسیب جدی شده و به جز شکسته شدن پنل‌های پشت و جلوی دستگاه،‌ مکانیزم Face ID و دستورهای کشیدن دست روی صفحه‌نمایش نیز کاملا مختل گردید

5- تست جست و خیزی (Thumble) : پس از قرار گرفتن 60 ثانیه‌ای در محفظه و باکس جست و خیز کردن گوشی رو به پایین و بالا با اینکه هنوز صفحه‌نمایش، تاچ را احساس می‌کرد اما مکانیز home swipe از کار افتاد.

6- تعمیر پذیری : به گفته SquareTrade صفحه‌نمایش OLED‌ این گوشی گران‌تر از گذشته برای تعویض بوده و لاجیک بورد دستگاه نیز همانطور که در کالبد شکافی آیفون 10 نشان دادیم بسیار پیچیده‌تر از قبل است.

تست سقوط آیفون 10 : پرچمدار اپل به راحتی می‌شکند!

در کل همانطور که از تست‌های متعدد سقوط آیفون 10 و دیگر موارد اشاره شده در بالا می‌توان نتیجه گرفت، این پرچمدار اپل بسیار نسبت به گذشته حساس‌تر شده و صورتی که هزار دلار گران‌بهای خود را برای آن پرداخت کردید بهتر است با شدت هرچه تمام‌تر مراقب نیافتن آن از دست باشید.

منبع

ارسال یک پاسخ