مودم 5G سامسونگ وارد مرحله تولید انبوه شد

0
1498
مودم 5G سامسونگ وارد مرحله تولید انبوه شد

گوشی‌های دارای فناوری ارتباطی نسل پنجم یا 5G یکی پس از دیگری در حال معرفی شدن بوده و علاوه بر شرکت‌هائی همچون شیائومی که از فناوری کوالکام در این زمینه یعنی مودم 5G اسنپ‌دراگون X50 در نسخه فایو جی Xiaomi Mi Mix 3 بهره گرفته شرکت‌های دیگر از مودم‌های تولیدی خود در این زمینه استفاده کرده‌اند که از آن جمله باید به Huawei Mate X با مودم Balong 5000 و البته سامسونگ با Galaxy S10 5G اشاره کرد. مودم 5G سامسونگ یعنی Exynos 5100 که خبر توسعه آن نخستین بار تابستان سال گذشته منتشر شد حالا همراه با دیگر ملحقات آن به تولید انبوه رسیده است.

ملحقات همراه با Exynos 5100 که از امروز به مرحله تولید انبوه رسیده‌اند به جز خود مودم شامل ترانسیور (فرستنده-گیرنده) Exynos 5500 و ماژول تغذیه Exynos 5800 می‌شود که در کنار هم امکان پشتیبانی از طول موج‌های موسوم به 5G NR و طیف موج زیر 6 گیگاهرتزی را فراهم آورده و سرعت تبادلات تحت شبکه را به مقادیر گیگابیتی ارتقاء می‌دهند.

مودم 5G سامسونگ وارد مرحله تولید انبوه شد

با وجود آنکه مودم 5G سامسونگ محصول تازه‌ای به حساب نمی‌آید اما اعلام خبر تولید انبوه آن به معنای توزیع قریب‌الوقوع این محصول برای گوشی‌های این برند و احتمالا برخی برندهای دیگر است. مودم 5G سامسونگ تقریبا مثل دیگر نمونه‌های ارائه شده در این رده از تمامی فناوری‌های ارتباطی موبایلی موجود شامل 2G GSM/CDMA، تری‌جی WCDMA ،TD-SCDMA و HSPA همراه با 4G LTE در یک چیپ تکی پشتیبانی می‌شود.

Exynos RF 5500 از 14 مسیر دریافت‌کننده برای دانلود بهره می‌برد و از ارتباط 4×4 MIMO و 256QAM نیز پشتیبانی می‌کند. به گفته سامسونگ با تنظیم منبع ولتاژ متناسب با سیگنال ورودی RF مودم می‌توان مصرف انرژی این مجموعه را تا 30 درصد کاهش داد.

منبع

ارسال یک پاسخ