همه‌چیز درباره تکنولوژی بخار در ماشین‌های ظرف‌شویی

0
1575
همه‌چیز درباره تکنولوژی بخار در ماشین‌های ظرف‌شویی

استفاده از تکنولوژی بخار در ماشین‌های لباسشویی و همچنین از دیرباز در اتو‌ها چنان همه‌گیر بوده است که حتماً تاکنون درباره آن زیاد شنیده‌اید؛ اما آیا تاکنون درباره استفاده از بخار در ماشین‌های ظرف‌شویی چیزی به گوش‌تان رسیده است؟ ماشین‌های ظرف‌شویی مجهز به این تکنولوژی تمیزی فوق‌العاده، و بدون نیاز به تمیز کردن و آبکشی دستی پیش از شستشو، همراه بانظافت بهداشتی را به ارمغان می‌آورد و با ظروف مختلف و حتی ظریف‌ترین چینی‌ها کاملاً مهربان و سازگار هستند.

این ماشین‌های ظرف‌شویی از بخارآب با فشار و دمای بالا استفاده می‌کنند تا چسبندگی غذاهای خشک‌شده به ظروف و لیوان‌ها را از بین ببرند. همچنین بخار به دلیل دمای بالا به‌خوبی از پس شستشوی مؤثر ظروف برمی‌آید. آب هنگامی‌که به دمای ۱۰۰ درجه برسد به بخار تبدیل می‌شود. البته بخار می‌تواند فراتر از این دما هم به جذب حرارت پرداخته و داغ‌تر شود و به همین دلیل در نظافت و بهداشت هر چیزی کاملاً مؤثر خواهد بود. هنگامی‌که آب به بخار تبدیل می‌شود،  پخش‌شده و فضای بیشتری راهم درون ظرف‌شویی پوشش می‌دهد. به همین دلیل با میزان کمی آب، بخار بسیار زیادی تولیدشده و فرآیند شستشو را با آب کمتری ممکن می‌سازد. بخارآب همچنین میزان نیاز به مواد شوینده و شیمیایی را به حد چشم‌گیری کاهش داده و ضمن صرفه‌جویی، محیط‌زیست سالم‌تری را به ارمغان می‌آورد.

از سوی دیگر هنگام استفاده از ماشین‌های ظرف‌شویی مرسوم، اغلب لازم است که غذاهای باقیمانده روی ظروف را تمیز کرده یا آب بکشید و در انتها آن‌ها را درون ماشین ظرف‌شویی بچینید. این سعی و تلاش ضروری، علاوه بر زمان‌بر بودن، آسایش و آرامش مورد انتظار از استفاده ماشین ظرف‌شویی را فراهم نمی‌کند؛ اما با تکنولوژی بخار معمولاً نیازی به آب‌کشی قبل از شستشو نخواهید داشت. بخار حتی می‌تواند سخت‌ترین ذرات غذا را از روی ظروف حذف کند. هنگام تولید بخار، ذرات آن جذب غذای باقی‌مانده روی ظروف می‌شوند که در حقیقت به دلیل از دست دادن آب این‌گونه محکم به ظروف چسبیده‌اند. علاوه بر این دمای بالای بخار باعث می‌شود باکتری‌ها از بین رفته و سطح بهداشت نیز افزایش یابد. همچنین بخار بسیار بهتر از مواد شوینده گوناگون، دوستدار ظروف چینی و کریستال‌های ظریف شما خواهد بود. برخلاف ماشین‌های ظرف‌شویی مرسوم، در نمونه‌های مجهز به تکنولوژی بخار، نیاز کمتری به اسپری آب پرفشار بر روی ظروف خواهد بود و با ظروف به‌ملایمت رفتار می‌شود.

البته مدل‌های مجهز به تکنولوژی بخار متنوعی در بازار ماشین‌های ظرف‌شویی وجود دارند که انتخاب میان آن‌ها هم خود امری مهم است. همچنین دقت داشته باشید که دستگاه خریداری‌شده، به‌جای گرم کردن آب درون محفظه برای تولید بخار، به سیستم‌ها و فرآیند اختصاصی تولید بخار مجهز باشد. وجود واحد تولید بخار مجزا باعث می‌شود در سیکل‌های شستشوی گوناگون، تأمین میزان کافی بخار در زمان‌های لازم تضمین شود. اگرچه سیستم بخار در ماشین‌های ظرف‌شویی هنوز در دوران نوپایی خود است و باید طی سالیان آینده منتظر تغییرات و ابداعات شگرفی در این زمینه باشیم، اما هم‌اکنون هم با انتخاب این مدل‌ها در وقت، پول و انرژی خود صرفه‌جویی خواهید نمود.

انتخاب برند ماشین ظرف‌شویی مجهز به بخار

ال‌جی یکی از اولین شرکت‌هایی است که در زمینه استفاده از بخار برای شستشو و نظافت بهتر البسه و ظروف دست به ابتکار و اختراع زد و تعداد فراوانی پتنت و حق اختراع در این زمینه به ثبت رسانده و تکنولوژی کاملاً اختصاصی خود را در این زمینه به کار گرفته است که به جرات می‌توان آن را پیشرفته‌ترین سیستم در میان رقبا دانست. تکنولوژی TrueSteam ال‌جی را واقعاً باید انقلابی در زمینه نظافت و بهداشت دانست که در مدل‌های گوناگون محصولات رده‌بالای این شرکت به کار گرفته‌شده است.

ماشین‌های ظرف‌شویی مبتکرانه QuadWash ال‌جی برای نتایج بهتر و کاهش ۶۰ درصدی مصرف آب، علاوه بر تکنولوژی TrueSteam، برخلاف نمونه‌های مرسوم با دو بازوی اسپری، تکنولوژی نظافت با ۴ بازوی اسپری آب را به خدمت گرفته تا به‌سرعت آب را به تمام سطوح همه ظروف موجود در ماشین برساند. همچنین برای نتیجه بهتر، این بازوها از نوع Multi-Motion بوده و هم‌زمان با پخش آب، به شکل چرخشی به جلو و عقب هم حرکت می‌کنند تا آب پرفشار را روی ظروف اسپری کنند.

شاید بتوان بخش قابل‌توجهی از موفقیت لوازم‌خانگی ال‌جی در بازار جهانی را نتیجه توانایی این شرکت در مهار قدرت استفاده از تکنولوژی بخار در تعدادی از محصولات مشهور همچون خشک‌کن، ظرف‌شویی و Styler دانست. تمامی محصولات ال‌جی که تکنولوژی بخار را به خدمت گرفته‌اند، همواره در کنار تمیزی کامل، باکتری‌ها و میکروب‌های مضر را هم کشته و بوهای بد را از بین می‌برند. بخارآب ۱۰۰ درجه سانتی‌گراد و بالاتر، به‌راحتی باکتری‌ها و دیگر ذرات آلرژی‌زا را حذف می‌کند. بخار با دمای بالا که از ذرات بسیار ریز تشکیل‌شده، به‌خوبی لکه‌ها را از روی ظروف پاک می‌کند.

پاکیزگی بهتر ظروف یکی از دلایل اصلی استفاده مردم از ماشین ظرف‌شویی است؛ و در این میان محصولات ال‌جی با بهره‌گیری از تکنولوژی اختصاصی بخار که نتیجه رسیدن آب درون دستگاه به نقطه‌جوش است، تمیزی کامل ظروف را به ارمغان می‌آورند. این دمای بالای بخار به شکل مؤثری باعث ضدعفونی ظروف شده و درعین‌حال با ظروف بسیار مهربان است. نتیجه نهایی هم ظروفی درخشان با ۳۰ تا ۶۰ درصد مصرف آب کمتر خواهد بود.

ولی شاید مهم‌ترین مزیت سیستم بخار در ماشین‌های ظرف‌شویی، بهداشت و سلامت بیشتر در دوران همه‌گیری کرونا باشد. تحقیقات نشان داده که دمای بالای بخار و گسترش آن در تمام فضای ماشین ظرف‌شویی تا ۹۹.۹ درصد عوامل بیماری‌زای ظروف را از بین می‌برد. این‌گونه دیگر نگران انتقال بیماری‌ها از طریق ظروف آشپزخانه نخواهید بود. همچنین این قابلیت گزینه‌ای عالی برای افرادی است که دچار حساسیت و آلرژی هستند، یا بابت تمیزی حداکثری ظروف مورداستفاده نوزادان نگرانی دارند.

آشنایی با برخی اصطلاحات در ماشین‌های ظرف‌شویی ال‌جی

  • QuadWash بدون شک این قابلیت یکی از دلایل اصلی صدرنشینی ماشین‌های ظرف‌شویی ال‌جی در بازار است. این تکنولوژی به استفاده از ۴ بازوی اسپری آب اشاره دارد، درحالی‌که مدل‌های مرسوم تنها ۲ بازو برای این امر دارند. جالب اینجا است که این بازوها برای پوشش حداکثری تمام زوایای ظروف، طی سیکل شستشو دائماً در حال حرکت به جلو و عقب و هم‌زمان چرخش به دور خود هستند تا از تمیزی حداکثری اطمینان یابند.
  • TrueSteam شاید مهم‌ترین دلیل استفاده از بخارآب داغ در ماشین‌های ال‌جی، مبارزه با لکه‌های سرسخت غذا است که با تمام توان به ظروف چسبیده‌اند و قصد جدا شدن ندارند. با بخارآب این لکه‌ها خیس‌خورده و سریعاً جدا می‌شوند. البته از خاصیت بسیار مهم ضدعفونی‌کننده بخارآب هم نباید غافل شد که در کنارشستشوی ظروف، بدون استفاده از هیچ ماده شیمیایی آن‌ها را ضدعفونی کرده و تا ۹۹.۹۹ درصد باکتری‌ها و میکروب‌ها را نابود می‌کند. تمامی ماشین‌های ظرف‌شویی ال‌جی مجهز به این تکنولوژی توانسته‌اند تأییدیه NFS را در زمینه ضدعفونی کردن و حذف کامل عوامل بیماری‌زا کسب کنند.
  • سیستم فیلتراسیون سه مرحله‌ای: تجهیزات فیلتراسیون آب در ماشین ظرف‌شویی ال‌جی ابتدا تا حد امکان مواد شیمیایی و معدنی آب شهری را جدا نموده و سپس آن را برای شستشوی ظروف و تولید بخار در اختیار دیگر بخش‌ها قرار می‌دهد. در این سیستم علاوه بر جلوگیری از تشکیل لکه‌های مواد سخت درون آب روی ظروف، عملکرد و طول عمر بسیار بهتری را در تمامی بخش‌های ماشین شاهد خواهیم بود.

ارسال یک پاسخ