چطور مواد غذایی تازه‌تری داشته باشیم؟

0
1614
چطور مواد غذایی تازه‌تری داشته باشیم؟

تا بحال چندبار شده باشد که غذایی را در یخچال گذاشته باشید و بخاطر اینکه در دید شما نبوده فراموش کردید و در نهایت هم بخاطر فاسد شدن آن را دور انداخته باشید؟ سازمان ملل در جدیدترین گزارش خودش اعلام کرده که در هر سال تقریبا یک سوم غذای تولید شده در جهان برای مصرف انسان، دور ریخته می‌شود. تحقیقات جدید شرکت سامسونگ نشان می‌دهد عواملی مثل ندانستن نیاز به نگهداری در یخچال و فراموش کردن تاریخ انقضا تاثیر مهمی در این مسئله دارد.

چطور مواد غذایی تازه‌تری داشته باشیم؟

سامسونگ متعهد است با استفاده از فناوری‌های نوین و بالا بردن آگاهی، با تولید پسماند غذایی مقابله کند. در ادامه چند نکته را برای افزایش مهارت در سازماندهی غذاها و کاهش پسماند خواروبار بررسی خواهیم کرد.

نکاتی برای ذخیره کردن غذا برای مدت طولانی

در قدم اول باید دمای مناسب برای نگهداری هرکدام از اقلام را بدانید. مثلا چاشنی‌ها نیاز به دمای پایینی برای نگهداری ندارند و می‌توان آنها را روی طبقات درب یخچال قرار داد. به این ترتیب طبقات داخلی یخچال هم شلوغ نشده و شما مواد فاسد شدنی را به راحتی مشاهده خواهید کرد. طبقه‌های بالای یخچال برای موادی مناسب است که باید خنک‌تر نگه داشته شوند مثل محصولات لبنی و طبقه‌های پایین‌تر که سردترین دما را دارند برای موادی مناسب است که براحتی فاسد می‌شوند.

رطوبت داخل یخچال هم به اندازه دما اهمیت دارد. سامسونگ پیشنهاد می‌کند میوه و سبزیجات را در کشوهای با رطوبت قابل تنظیم نگهداری کنید تا همیشه در بهترین حالت خود باقی بمانند.

البته هر میوه یا سبزی متفاوت است پس سعی کنید روش نگهداری هر کدام را بصورت جداگانه به خاطر داشته باشید. آواکادو، هلو و طالبی‌های سالم باید در دمای اتاق نگهداری شوند اما بعد از بریده شدن باید آنها را در طبقات یخچال نگهداری کنید تا در بهترین حالت بمانند.

در نهایت گوشت خام، مرغ و ماهی را هم باید در پایین‌ترین طبقات یخچال نگهداری کنید. یادتان باشد گوشت، مرغ و ماهی را حتما بصورت بسته‌بندی نگهداری کنید تا بو و آب آنها بین مواد غذایی دیگر پخش نشود و به این ترتیب احتمال تولید پسماند از مواد غذایی کاهش پیدا می‌کند.

مواد غذایی را برای مدت طولانی‌تر تازه نگه دارید

مهم است که محیط داخلی یخچال‌تان را بشناسید تا بتوانید بر اساس خواروباری که می‌خرید چیدمان داخل آن را تعیین کنید. مواد داخل یخچال را به شکلی بچینید که همه چیز در جای مناسب خود و البته در دید شما باشد.

چطور مواد غذایی تازه‌تری داشته باشیم؟

مدل RS25 (RS51) سامسونگ نه تنها ظاهری بسیار زیبا دارد بلکه کاملا با دکوراسیون آشپزخانه‌تان هماهنگ بوده و فضایی بزرگ و با عمقی استاندارد را برای نگهداری مواد در دمای مناسب در اختیار شما می‌گذارد.

کالاهای بسیار فسادپذیر معمولا نیازمند شرایط خاص و متفاوت برای نگهداری هستند. مدل RS25 (RS51) مجهز به کشوی Cool select zone مقاوم در برابر نفوذ هوا است که دمای آن قابلیت تنظیم هوشمند بر اساس نوع مواد خوراکی (نوشیدنی، میوه و سبزیجات، مواد پروتئینی) را دارد. به این ترتیب محصولات‌تان برای مدتی طولانی‌تر تازه خواهد ماند.

قابلیت Multi flow در سری RS25 (RS51) باعث می‌شود هوای سرد بصورت کامل در یخچال چرخیده و دمایی یکسان در کل فضا ایجاد می‌کند به این ترتیب همه بخش‌ها در مناسب‌ترین دما باقی مانده و مواد غذایی برای مدتی طولانی تر تازه باقی می‌ماند.

ارسال یک پاسخ